Administracions

GIRONA

Liciten les obres de millora de la via verda de les ribes del Ter

Es faran més accessibles els camins, s’aplanarà el terreny i es dotarà els indrets amb una imatge paisatgística homogènia amb l’objectiu de consolidar la ciutat com una destinació turística sostenible

L’Ajun­ta­ment de Girona ha tret a lici­tació les obres de millora de dos trams de la via verda que trans­cor­ren per les hor­tes de Santa Eugènia i per les ribes del Ter a l’altura del barri de Sant Ponç. Segons un comu­ni­cat del con­sis­tori gironí, els tre­balls, que es van apro­var defi­ni­ti­va­ment a finals de novem­bre del 2024, tenen una durada pre­vista de sis mesos des que s’adju­di­qui el con­tracte. Totes dues inter­ven­ci­ons s’inclo­uen dins el pro­jecte “Menja’t Girona” que té per objec­tiu millo­rar i res­sal­tar el patri­moni natu­ral, gas­tronòmic, hortícola, cul­tu­ral, arqui­tectònic i urbanístic de la ciu­tat per tal de con­so­li­dar-la com una des­ti­nació turística sos­te­ni­ble.

“Aquesta actu­ació del pro­jecte Menja’t Girona és una passa més en la nos­tra tasca de reva­lo­rit­zació de l’entorn a Girona, posant l’accent en el patri­moni natu­ral, i gene­rant espais de gaudi i d’oci per als veïns i veïnes dels bar­ris que veu­ran aques­tes millo­res”, ha des­ta­cat la vice­al­cal­dessa i regi­dora de Pro­moció Econòmica i Ser­veis Jurídics de l’Ajun­ta­ment de Girona, Gemma Geis i Car­re­ras. Per la seva banda, el tinent d’alcal­dia i regi­dor de Tran­sició Ecològica i Àrea Urbana, Sergi Font i Domènech ha asse­nya­lat que “millo­rar la infra­es­truc­tura cami­na­ble i cicla­ble dels entorns natu­rals de la nos­tra ciu­tat ens per­met faci­li­tar que cada vegada més gent gau­deixi d’aquests espais pri­vi­le­gi­ats que tenim. Alhora, com­ple­tar la millora del camí flu­vial de l’Esquerra del Ter ens per­met con­nec­tar millor un tram al mig de la natura que enllaça Sarrià de Ter amb Sant Gre­gori”.

L’actu­ació

Per una banda, es millo­rarà un tram de la via verda del car­ri­let d’Olot a la zona de les hor­tes de Santa Eugènia. Con­cre­ta­ment, es tracta del tram comprès entre l’encre­ua­ment amb el camí de Can Po Vell pro­vi­nent de La Marfà fins a l’accés de la mateixa via pel car­rer del Poble Sah­rauí. L’objec­tiu és millo­rar el pai­satge, els acces­sos i els dife­rents ele­ments patri­mo­ni­als de les hor­tes de Santa Eugènia per poder desen­vo­lu­par un nou pro­ducte de turisme natu­ral, verd, acces­si­ble i inte­grat a la ciu­tat.

L’actu­ació con­sis­teix a solu­ci­o­nar els clots que hi ha en el camí col·locant un sauló sòlid i millo­rar l’accés a la via verda des del car­rer. A més, es reti­ra­ran les tan­ques que hi ha a banda i banda i, en subs­ti­tució, es crearà un des­ni­vell entre el camí i els camps per tal de deli­mi­tar la via. També es reduirà la presència de tan­ques metàl·liques que s’usen per pro­te­gir les hor­ta­lis­ses. Alhora, s’uni­fi­ca­ran tots els ele­ments com tan­ques de pro­tecció, tan­ques i por­tals d’accés a les par­cel·les per tal de dotar l’espai d’una imatge homogènia. Al mateix temps es millo­rarà la con­nexió de la via verda amb el camí que porta a Can Po Vell.

Per millo­rar l’acces­si­bi­li­tat, s’adap­tarà una plaça d’apar­ca­ment per a per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda al car­rer del Poble Sah­rauí, a tocar del camí d’accés a la via verda.

Pel que fa a la vege­tació, es reti­ra­ran les espècies inva­so­res, prin­ci­pal­ment, les mas­ses de canya ame­ri­cana, altes i molt atapeïdes que res­se­guei­xen part del camí i limi­ten la visió. A més a més, es millo­rarà la imatge i el mobi­li­ari de l’espai d’estada que hi ha al prin­cipi del camí, amb la incor­po­ració d’ele­ments acces­si­bles. També es farà una nova zona d’estada amb bancs i arbrat als ter­renys muni­ci­pals de la bri­gada de jar­di­ne­ria de la ciu­tat.

Una actu­ació simi­lar es durà a terme a la pla­ceta, situ­ada a tocar de l’encre­ua­ment amb el camí de Can Po Vell. Aquest és un espai de difícil loca­lit­zació des del camí perquè està a una superfície infe­rior i compta amb dues tau­les i un arbre. També es millo­ra­ran els ter­renys de Can Po Vell. L’import de la lici­tació d’aques­tes actu­a­ci­ons és de 332.583,43 euros (IVA inclòs).

D’altra banda, també es millo­rarà el camí flu­vial del Ter entorn del barri de Sant Ponç, cone­gut com la via verda del Tren Pinxo. Con­cre­ta­ment, es tracta del camí que res­se­gueix el riu pel marge nord esquerre i que con­necta Fon­ta­jau amb Sant Ponç des del pont de l’avin­guda de Josep Tar­ra­de­llas i Joan fins al pont de l’Aurora. En aquest cas, es millo­rarà el ter­reny del camí en dife­rents punts amb un sauló i es cobrirà amb vege­tació el mur de for­migó que hi ha entre els ponts de la Barca i de l’avin­guda de França per tal de mini­mit­zar l’impacte visual de la cons­trucció. A més, per millo­rar l’accés al camí des de les ins­tal·laci­ons del GEiEG es redui­ran els pen­dents dels dife­rents punts d’entrada i es crearà una pla­ceta amb bancs. L’espai actuarà de porta i per­metrà con­nec­tar amb la via verda de forma fàcil i còmoda, com­plint les direc­trius esta­bler­tes per la nor­ma­tiva d’acces­si­bi­li­tat. Aques­tes acci­ons millo­ra­ran l’acces­si­bi­li­tat del tram. També es rea­lit­zarà un trac­ta­ment amb vege­tació de ribera per millo­rar les con­di­ci­ons ambi­en­tals de l’entorn.L’import de lici­tació d’aquest seguit d’actu­a­ci­ons és de 382.307,07 euros (IVA inclòs).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.