Medi ambient

MEDI AMBIENT

Fan un documental i una exposició pels 25 anys de lluita de ’No a la MAT Selva’

L’estrena del documental de Neus Pagès i Adrià Expòsit serà el 5 de maig i l’exposició ’Voler fins a poder’ es podrà veure del 4 al 19 de novembre, per la Festa de la Ratafia de Santa Coloma

La Plataforma ’No a la MAT Selva’ ha produït un documental i prepara una exposició retrospectiva sota el nom de “Voler fins a poder” per explicar els vint-i-cinc anys de lluita constant, proactiva i transversal. El documental s’estrenarà el dia 5 de maig i l’exposició es podrà veure del 4 al 19 de novembre, per la Festa de la Ratafia .

El documental que està realitzat per la Neus Pagès i l’Adrià Expòsit i produït per la mateixa Plataforma, mostrarà la manera de fer d’aquesta agrupació de persones i tot allò que ha anat passant durant tots aquests 25 anys. “No és un documental que sigui una concatenació de fets si no que sobretot volem parlar del com ha estat la lluita, de l’estratègia, de la manera de fer propositiva i transversal de la Plataforma”, manifesta Joan Canal, membre de ’No a la MAT Selva’.

En el documental s’hi veuran testimonis de persones, mobilitzacions, activitats reivindicatives, propostes d’alternatives… i també la feina persistent de la Plataforma: com interlocuta amb la política sense fer política, com s’arriba fins al Congrés dels Diputats, al Parlament i a la Generalitat.

D’entre els testimonis n’hi ha de veïns directament afectats pel projecte i de tècnics especialistes que han estat implicats en les diferents propostes d’alternatives -els enginyers Pep Puig i Bàrbara da Silva, o l’ambientòleg Ander Achotegui-. També apareixen diferents membres de la Plataforma que expliquen en primera persona com ha estat la feina feta durant aquests 25 anys.

“Volem que totes les persones vinculades s’hi sentin representades, surtin o no en les imatges, perquè és un homenatge per a totes elles”, afegira Joan Canal .

Des del principi

En els trenta-cinc minuts que dura el documental es poden veure imatges històriques, algunes d’elles inèdites, les primeres mobilitzacions (1998), reunions amb el govern de la Generalitat (2014), assemblees (2013) i d’altres activitats.“No volem que sigui -diu Canal- una peça anecdòtica , volem que sigui una feina que es pugui fer servir més enllà d’ explicar el què hem fet, i sobretot que serveixi per divulgar el com ho hem fet, per mostrar una determinada manera de treballar”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

UB i UAB col·laboraran per formar estudiants de medicina

barcelona

Renfe demana treure del servei els vigilants que van reduir un jove a plaça Catalunya

barcelona
PESCA

L’Estat rectifica i retalla el temps de veda de sardina a la Costa Brava

L’ESCALA

Amnistia celebra el “canvi de criteri de la Fiscalia” en les tortures del franquisme

barcelona
VIDA SOCIAL

Serinyà dona un nou impuls a l’Aplec de Ses Vinyes

SERINYÀ

En marxa la prova pilot sense cotxes al barri de l’Eixample

girona
SOCIETAT

Thyssen, la influenciadora brasilera que s’havia aprimat 45 quilos en dos anys

Només 668 hectàrees cremades en un dels estius més calorosos

BARCELONA

Nova Setmana de la vulcanologia, a Olot

Olot