Medi ambient

MEDI AMBIENT

Centres educatius de Malgrat promouen bones pràctiques per l’estalvi d’energia

Les esco­les de primària Mare de Déu de Mont­ser­rat i Marià Cubí i l’Ins­ti­tut Ramon Turró de Mal­grat de Mar par­ti­ci­pen aquest curs en el Pro­jecte 50/50 d’estalvi energètic en els cen­tres edu­ca­tius. Després d’haver par­ti­ci­pat a la Marató d’Estalvi Energètic els mesos de febrer des del 2017, els cen­tres fan un pas enda­vant i col·labo­ren en l’apli­cació de bones pràcti­ques en l’ús i la gestió de l’ener­gia durant tot l’any. És una ini­ci­a­tiva, que pro­mou la Regi­do­ria de Sos­te­ni­bi­li­tat de l’Ajun­ta­ment amb el suport de la Dipu­tació de Bar­ce­lona. La ini­ci­a­tiva ense­nya als alum­nes com estal­viar ener­gia a través del canvi de com­por­ta­ments i obté recur­sos finan­cers addi­ci­o­nals: l’admi­nis­tració local té menors cos­tos energètics i la ciu­ta­da­nia un medi ambi­ent més net.

El pro­jecte pro­mou que el 50% de l’estalvi econòmic acon­se­guit, gràcies a les mesu­res d’eficiència energètica adop­ta­des per l’alum­nat i el pro­fes­so­rat, es retorna a l’escola a través d’un paga­ment finan­cer. El cen­tre inver­teix aquest 50% en actu­a­ci­ons que pro­mo­uen eficiència energètica i l’adap­tació climàtica, les quals tria l’alum­nat. A més, el 50% de l’estalvi i energètic és un estalvi net per a l’admi­nis­tració local que és qui paga les fac­tu­res energètiques d’aquests cen­tres públics. De fet, el 50% de l’estalvi econòmic és un estalvi net per l’admi­nis­tració local que paga les fac­tu­res energètiques.

La Regi­do­ria de Sos­te­ni­bi­li­tat va dema­nar suport tècnic a la Dipu­tació per pro­moure el pro­jecte als cen­tres edu­ca­tius, en tant que és el con­sis­tori qui paga les fac­tu­res energètiques. Una empresa, con­trac­tada per la Dipu­tació, coor­dina i impulsa la ini­ci­a­tiva en els tres cen­tres edu­ca­tius des del pas­sat mes de setem­bre i fins al juny a través de dife­rents acti­vi­tats. El Pro­jecte 50/50 faculta els alum­nes a apren­dre sobre ener­gia i a adqui­rir intel·ligència energètica. A més, cor­res­pon­sa­bi­litza als equips energètics en la bona gestió i cura de les ins­tal·laci­ons esco­lars. Per­met obte­nir una cor­recta gestió de l’aigua, la tem­pe­ra­tura i la il·lumi­nació a l’escola per­met millo­rar el medi ambi­ent i ade­quar aquests paràmetres a les neces­si­tats de cada acti­vi­tat i de cada espai del cen­tre edu­ca­tiu. En cas de no asso­lir l’estalvi del 50%, el com­promís de l’Ajun­ta­ment és assu­mir-ho perquè els cen­tres puguin por­tar a terme bones pràcti­ques en la gestió i en l’ús de l’ener­gia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia