Infraestructures i serveis

Es reprenen les obres del tram central de la L9

Al juliol es faran els treballs previs a la reactivació de la tuneladora

Els tre­balls pre­vis per repren­dre les obres del tronc cen­tral de les línies L9 i L10 del metro començaran aquest mes. Aques­tes obres han de per­me­tre la posada en marxa de la tune­la­dora que pos­si­bi­li­tarà con­ti­nuar el túnel al tram comprès entre les esta­ci­ons de Zona Uni­ver­sitària i Man­dri. Per enllaçar les bran­ques nord i sud de totes dues línies, cal aca­bar la per­fo­ració de poc més de 4 quilòmetres de túnel entre les futu­res esta­ci­ons de Manel Girona i Les­seps.

L’ordre, que va sig­nar ahir el Depar­ta­ment de la Vice­pre­sidència, i de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori per­metrà ende­gar els tre­balls pre­vis per tal que pugui arren­car una de les dues tune­la­do­res que es tro­ben en aquest punt, segons les pre­vi­si­ons del pla econòmic finan­cer (PEF) d’Ifer­cat, apro­vat pel govern el desem­bre pas­sat.

La tune­la­dora, que està situ­ada a l’entorn de la futura estació de Manel Girona, reprendrà la per­fo­ració del tram cen­tral a prin­cipi de l’any vinent, en direcció a l’estació de Les­seps fins arri­bar a Man­dri, un cop es com­ple­tin els tre­balls pre­vis que s’ence­ten aquest mes. Aquests tre­balls, que dura­ran uns mesos, con­sis­tei­xen en l’adap­tació dels ele­ments auxi­li­ars neces­sa­ris per tune­lar, així com en la posada a punt de la tune­la­dora. Les obres del tram cen­tral de la L9 i la L10 del metro, entre Sagrera i Zona Uni­ver­sitària, estan valo­ra­des en 946 mili­ons d’euros, men­tre que la per­fo­ració del tram cen­tral té un pres­su­post pre­vist de 79 mili­ons d’euros.

La L11 tanca per obres durant tot l’estiu

La línia 11 del metro tanca avui per obres fins el 12 de setembre. Els treballs, que també provocaran el tancament de l’estació de Trinitat Nova de la L4 fins el 30 d’agost, serviran perquè totes dues línies puguin funcionar de forma independent. La L4 podrà circular amb més freqüència i la L11 es podrà acabar d’automatitzar. Les obres serviran per prolongar l’andana existent, de manera que els trens de la L11 faran servir el nou punt de parada i deixaran lliures les dues vies a banda i banda de l’andana existent per als trens de la L4. La nova andana de la L11 de Trinitat Nova tindrà portes automàtiques perquè els trens puguin funcionar sense conductor en tot el recorregut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia