Infraestructures i serveis

Nou col·lapse a l’AP-7 amb un camió incendiat

Es formen cues de fins a set quilòmetres amb la via tallada una hora en sentit Girona

Dilluns negre per als conductors que circulaven per l’AP-7 i van quedar atrapats en les retencions que es van formar per un incendi d’un camió que obligava a tallar els tres carrils de circulació en sentit Girona. L’accident, en què es van cremar les rodes del vehicle, va tenir lloc a l’altura de Sant Celoni i va provocar retencions de fins a set quilòmetres.

Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), quatre dotacions dels bombers van treballar en l’extinció del foc, abans de reobrir dos dels tres carrils afectats. Durant les hores que es va tallar i restringir el trànsit es recomanava als conductors el pas alternatiu per la sortida 11 per enllaçar amb la C-35. Unes hores després, a les dues del migdia, un arbre caigut obligava a tallar dos carrils de l’autopista no gaire lluny, a l’altura de Llinars del Vallès, també en direcció a Girona, la qual cosa va causar retencions de fins a quatre quilòmetres. Uns col·lapses que arribaven l’endemà mateix de la congestió de l’operació tornada del cap de setmana, en què es van formar fins a 13 quilòmetres de cues a l’altura de la Roca del Vallès en direcció a Barcelona.

L’AP-7 és la via més congestionada i amb l’accidentalitat més elevada des que s’han eliminat els peatges. També es van registrar cues quilomètriques al llarg del dia entre la Granada i Martorell o al seu pas per Castellbisbal. El Servei Català de Trànsit havia reforçat amb carrils addicionals l’AP-7, la B-23 i la C-32 per afavorir l’operació tornada a l’àrea metropolitana de Barcelona.

La via que ha concentrat més víctimes mortals durant aquests primers cinc mesos de l’any és l’AP-7, amb 13 morts, i manté una elevada accidentalitat  respecte a l’any passat, quan es van registrar tres morts en el mateix període. Des del Servei Català de Trànsit i la divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra s’ha activitat des del cap de setmana passat, coincidint amb el festiu de la segona Pasqua, un pla de xoc per reduir el nombre d’accidents.

El camió accidentat ahir al matí tenia lloc dos dies després de l’incendi d’un altre camió cisterna al terme de Barberà del Vallès, que va provocar també importants retencions en tots dos sentits de l’autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró