Infraestructures i serveis

El Port alerta d’un col·lapse ferroviari de mercaderies en deu anys

El president, Lluís Salvadó, assegura que la xarxa “no està dimensionada ni preparada” per complir l’objectiu de la Unió Europea d’arribar al 30% de transport ferroviari de les mercaderies

Reclama més treminals intermodals

“La xarxa actual no està preparada ni dimensionada per complir els objectiu de la UE” a mig i llarg termini que preveuen que el 30% del trànsit de mercaderies es facin en transport ferroviari. Aquesta ha sigut l’advertència del president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, en una conferència al Palau Robert, alertant de la possibilitat que la línia cap a França estigui “col·lapsada d’aquí a deu anys” si funciona com a línia única d’ample internacional combinant l’alta velocitat i el transport de mercaderies.

En aquest sentit, Salvadó ha assegurat que “necessitem multiplicar de forma accelerada la intermodalitat” i, en el cas del Port de Barcelona, ha afegir que s’està treballant “en solucions parcials que hi han de donar resposta”. Actualment, la quota modal del ferrocarril al Port de Barcelona és del 13% i els objectius de la UE per al 2030 s’enfilen fins al 30%. Segons ha recordat, fa 20 anys, aquest percentatge era només del 3%. “Si complim els objectius de la UE, la línia cap a França està col·lapsada d’aquí deu anys, si no els complim doncs continuarà sense transportar mercaderies”, ha assenyalat. També ha defensat que calen connexions ferroviàries cap a Lleida, Saragossa, i a la vall de l’Ebre Madrid i cap a França.

Salvadó també ha dit, com recull l’ACN, que espera que el Consell de Ministres aprovi definitivament la creació de la societat mixta amb Adif per gestionar les terminals del Morrot, Can Tunis i la Llagosta.

Pel que fa als accessos al Port de Barcelona, Salvadó ha valorat “l’absolut consens i col·laboració” entre l’Autoritat Portuària, el govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat en aquesta qüestió i ha lamentat que és una obra que fa vint anys que està sobre la taula i que ha anat patint canvis a mesura que l’executiu espanyol ha anat canviant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona