Infraestructures i serveis

El govern estudia la nova proposta pel conveni per la B-40 entre Terrassa i Sabadell

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, assegura que estan en l’intercanvi d’esborranys i el termini de l’acord dels pressupostos s’acaba aquest mes

El govern de la Gene­ra­li­tat, entre els depar­ta­ments de la Pre­sidència i de Ter­ri­tori, ja tre­ba­llen en la nova pro­posta del con­veni d’acord i finançament amb el minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana per fer la ronda nord dels sis­te­mes urbans entre Ter­rassa, Saba­dell i Cas­te­llar, o el què és el mateix, en la pro­lon­gació de la B-40 o quart cin­turó però en for­mat que no sigui d’auto­via.

La minis­tra Raquel Sánchez ha asse­gu­rat que les con­ver­ses entre les dues parts “avan­cen” després de la plan­tada que l’exe­cu­tiu català –encara amb Puig­neró, de Junts, de con­se­ller– va fer el juny pas­sat al minis­teri i els alcal­des de Ter­rassa, Saba­dell, Cas­te­llar i agents econòmics sobre El futur de les infra­es­truc­tu­res del Vallès, que incloïa pre­ci­sa­ment aquest supo­sat acord per la B-40, que la Gene­ra­li­tat negava perquè no hi havia con­cre­ci­ons. El con­veni va ser un dels punts en els que ERC va haver de cedir –històrica­ment sem­pre s’ha opo­sat a la B-40–per obte­nir el suport del PSC en els pres­su­pos­tos amb un explícit punt en el que es refer­mava que s’havia de fer “efec­tiu dins del pri­mer tri­mes­tre del 2023”.

“Estem en plena fase d’inter­canvi d’esbor­ranys”, ha asse­gu­rat avui Sánchez en una atenció a mit­jans. El con­se­ller de Ter­ri­tori, Juli Fernández, ha con­fir­mat que tenen un nou esbor­rany, i que s’està “tre­ba­llant per com­plir els acords pres­su­pos­ta­ris”. “El que hem d’inten­tar entre les parts és cons­truir l’acord, i en això estem tre­ba­llant”, ha reblat. Des de Pre­sidència s’asse­gu­rava dijous que s’hi estava tre­ba­llant i que la pre­visió era “com­plir els acords”, però que encara hi havia temps.

La pro­posta de pri­mer con­veni pre­sen­tat pel govern espa­nyol i que només era un acord ver­bal pre­veia tras­pas­sar la titu­la­ri­tat, la gestió i els diners –a través de la dis­po­sició addi­ci­o­nal ter­cera de l’Esta­tut– del tram d’aquesta auto­via entre Ter­rassa i Saba­dell, en for­mat de ronda. Esta­blia que el govern català havia de fer l’estudi infor­ma­tiu i deter­mi­nar-ne el traçat,adju­di­car ie exe­cu­tar les obres. Un plan­te­ja­ment perquè en nou anys pogués estar feta la con­nexió fins a Saba­dell des d’una rotonda on el Quart Cin­turó s’acaba ara a Ter­rassa i con­nec­tant també amb la B-24 a Cas­te­llar del Vallès. Un traçat pac­tat en el pla de mobi­li­tat del Vallès del febrer del 2021, que ja no agra­dava a ERC, que hi va pre­sen­tar esme­nes.

L’acord pres­su­pos­tari ha tor­nat a mobi­lit­zar la Cam­pa­nya con­tra el Quart Cin­turó amb una gran mani­fes­tació amb milers de per­so­nes el 26 de febrer a Saba­dell, i més quan el lider del PSC, Sal­va­dor Illa, ha expres­sat la volun­tat que l’auto­via es pro­lon­gui fins al Vallès Ori­en­tal com estava pro­jec­tada des dels anys 60 del segle pas­sat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia