Infraestructures i serveis

mobilitat

El govern presenta un ambiciós traçat del tramvia del Camp

La primera fase entre Cambrils, Salou i Vila-seca es posaria en funcionament el 2027

A Tarragona unirà el centre amb Sant Pere i Sant Pau, Torreforta, Campclar i Bonavista

Circumval·larà Reus per l’interior i connectarà l’aeroport amb el TAV

El govern ha pre­sen­tat avui a Tar­ra­gona un ambiciós traçat per al futur tram­via del Camp de Tar­ra­gona que uneix els bar­ris de Tar­ra­gona, cir­cum­val·la Reus per l’inte­rior de la ciu­tat i con­forma una xarxa metro­po­li­tana entre les dues capi­tals, la Canonja, Vila-seca, Salou, Vinyols i els Arcs i Cam­brils, a més de con­nec­tar amb l’aero­port de Reus i la futura estació inter­mo­dal del tren d’alta velo­ci­tat (TAV) que l’Estat té en pro­jecte. Es pro­jecta com una doble xarxa urbana i interur­bana con­nec­ta­des. A Tar­ra­gona uni­ria els bar­ris de Sant Pere i Sant Pau, de la URV i l’hos­pi­tal Joan XXIII amb el Ser­ra­llo i el Port però, a més, con­nec­ta­ria en una estació inter­mo­dal amb la xarxa metro­po­li­tana que ani­ria cap a Vila-seca i Reus. En aquesta direcció cap a ponent de la ciu­tat, la xarxa urbana con­nec­ta­ria els bar­ris de Tor­re­forta, Camp­clar i Bona­vista amb el muni­cipi de la Canonja men­tre la metro­po­li­tana con­ti­nu­a­ria cap a Vila-seca.

Des d’aquesta població, un ramal metro­po­lità conec­ta­ria cap al sud amb Port Aven­tura, Salou, Vinyols i els Arcs i Cam­brils men­tre un ramal cap a ponent con­nec­ta­ria amb Reus a través de la futura estació inter­mo­dal del TAV. Des d’aquí un ramal con­nec­ta­ria amb l’aero­port i la línia prin­ci­pal cir­cum­val·laria Reus per l’inte­rior amb dife­rents para­des als bar­ris.

La pri­mera fase, amb 150 mili­ons d’inversió, ha d’unir Cam­brils amb Vila-seca a través del con­tinu urbà de Cam­brils i Salou inclo­ent Port Aven­tura. Serien 14 Km, 14 esta­ci­ons i 3 inter­can­vi­a­dors per a una fase que tin­dria lici­tada l’obra entre 2024 i 2025 i es posa­ria en ser­vei el 2027. També avui el govern ha lici­tat per 48,1 mili­ons la fabri­cació i el man­te­ni­ment durant quinze anys dels pri­mers 7 com­bois que hau­ran de pres­tar ser­vei a aquesta línia.

La segona fase, que no tindrà els pro­jec­tes ni cost pre­vist fins el 2024, inclou­ria els traçats urbans de Tar­ra­gona i Reus i es posa­ria en ser­vei el 2028 –avui s’ha fet l’apro­vació tècnica de l’estudi infor­ma­tiu, que inclou el ramal d’accés a l’aero­port de Reus però també l’estació de Cam­brils Nord, un inter­can­vi­a­dor entre el Tram­camp i l’actual estació del Cor­re­dor Medi­ter­rani.

Tota la xarxa tindrà 46 Km., 47 esta­ci­ons, 10 inter­can­vi­a­dors i una inversió glo­bal pre­vista de 543 mili­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia