Infraestructures i serveis

infraestructures

El desacord pel disseny i finançament de la B-40 es manté

El conseller de Territori reafirma que vol una Ronda Nord “urbana i no una via d’alta capacitat”

La ministra insisteix a finançar-la a través de l’addicional tercera mentre el Govern vol els diners a banda

Un cop fina­lit­zat el ter­mini del 31 de març per arri­bar a un acord en el pro­jecte de Ronda Nord entre Saba­dell i Ter­rassa de la B-40, els governs català i espa­nyol man­te­nen les dis­crepàncies sobre les carac­terísti­ques i el finançament d’aquest via que ha d’unir les co-capi­tals del Vallès Occi­den­tal i la B-124 a Cas­te­llar del Vallès. Tal com ha vol­gut recor­dar la minis­tra de Trans­ports, Raquel Sánchez, en l’inici de les obres de pro­lon­gació d’anda­nes a l’estació fer­roviària d’Arc de Tri­omf, el con­veni entre ambdós govern per allar­gar la B-40 de Ter­rassa a Saba­dell encara no ’ha sig­nat tot i el com­promís entre el govern català i el PSC per arri­bar a un acord abans del 31 de març a canvi d’apro­var els pres­su­pos­tos de la Gene­ra­li­tat. Segons explica ACN, la minis­tra ha expres­sat la seva con­fiança que l’obra es farà perquè és “necessària” i recorda que el minis­teri va arri­bar a un acord d’exe­cució i finançament amb els muni­ci­pis afec­tats –la minis­tra, però, obvia que l’acord es va tan­car sense l’entesa amb el govern català.

Sánchez con­firma que amb­dues admi­nis­tra­ci­ons con­ti­nuen inter­can­vi­ant-se pro­pos­tes de con­veni i rei­vin­dica que el minis­teri ha de for­mar part de la comissió de segui­ment: “El minis­teri ha de fer segui­ment i tre­ba­llar aquesta pro­posta”. De fet, la presència del Minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana en la comissió és una de les dis­crepàncies amb el govern català.

Pre­sent en el mateix acte, el con­se­ller de Ter­ri­tori, Juli Fernàndez, admet que el model de la via i el finançament són motius de dis­crepància. Per començar, el govern català no vol que la Ronda Nord sigui una via d’alta capa­ci­tat com pre­te­nen l’Estat i el PSC com un tram més del pro­jecte de Quart Cin­turó fins a Gra­no­llers. Fernàndez deixa clar que vol “una Ronda Nord urbana i no una via d’alta capa­ci­tat”. Però, a més, el minis­teri pretén que sigui finançada amb els diners de la dis­po­sició addi­ci­o­nal ter­cera de l’Esta­tut men­tre la Gene­ra­li­tat vol que l’obra es pagui a banda.

De fet, les fonts del minis­teri con­sul­ta­des per ACN com­pa­ren l’obra amb la Ronda de Dalt bar­ce­lo­nina que uni­ria les dues ciu­tats del Vallès al mateix temps que fun­ci­o­na­ria com a via de pas. Segons aques­tes fonts, la dar­rera pro­posta de con­veni envi­ada a la Gene­ra­li­tat data de dijous 31 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.