Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Trobada de coordinació entre l’alcalde de Portbou i Renfe pel Centre de Competències Digitals

L’alcalde de Portbou, Gael Rodríguez, i el president de Renfe, Raül Blanco, han visitat aquesta setmana l’estació de Portbou on s’ubicaran les instal·lacions d’un nou Centre de Competències Digitals de Renfe, una reunió queha servit per coordinar-ne la seva creació.

El comitè de Renfe va aprovar al juliol la creació d’un nou centre a Portbou i contempla que tingui com a propòsit la investigació, desenvolupament i desplegament de tecnologies emergents en el sector ferroviari, entre d’altres en l’aplicació de la realitat augmentada per donar suport als processos de formació i intervencions del nostre personal en els tallers de Fabricació i Manteniment; en la utilització de les últimes tecnologies 5G i GPS per a la gestió de la traçabilitat i posicionament de vagons de mercaderies i en l´ús de Blockchain a la cadena de valor del transport de mercaderies i als nous models de mobilitat basada en la integració de serveis on intervenen diversos proveïdors.

Els nous Centres de Competències Digitals (CCD) de Renfe són un dels punts clau dins de la transformació digital de l’empresa ferroviària. La pròxima creació d’un CCD a Portbou generarà ecosistemes propis a les zones on s’instal·larà, ja que farà de nexe entre centres de formació, petites i mitjanes empreses, i institucions.

Des de 2021, Renfe ha creat sis Centres de Competències Digitals que han permès generar ocupació de qualitat a les poblacions on s’hi han instal·lat: Alcázar de San Juan (Ciudad Real), Terol, Miranda de Ebro (Burgos), Mèrida (Badajoz), Monforte de Lemos (Lugo) i Linares (Jaén). A més, possibilita que les incorporacions puguin continuar vivint als seus territoris sense necessitat de traslladar-se per poder treballar d’allò que han estudiat. Entre 2021 i 2024 aquests centres generaran 400 noves ocupacions, i el de Portbou arrancaria amb un equip aproximat de 10 persones.

La ubicació d’un nou centre a Portbou, a més de reforçar la deslocalització i internalització de càrregues de treball per part de Renfe, segueix la línia d’ubicar aquests CCD en enclavaments de gran història ferroviària, com també ho són Alcázar de San Juan, Monforte de Lemos o Miranda de Ebro.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

Presenten al·legacions contra tres nous parcs eòlics a la Terra Alta

Batea

Reclamen aturar el projecte de 46 habitatges a la falda del volcà Montsacopa

OLOT
CORNELLÀ DE TERRI

Fan tancar un centre de menors en una casa de colònies perquè “no té ni llicència ni permís”

CORNELLÀ DE TERRI
SOCIETAT

La intervenció de Barnahus redueix el sobreseïment de les agressions sexuals a infants

Tarragona
religió

Una església menys a Barcelona

barcelona

Vistiplau al projecte de la connexió de l’AP 7 amb la variant de la N II

FIGUERES
successos

La policia de Vilanova i la Geltrú troba una cabra passejant a la Ronda Ibèrica

Vilanova i la Geltrú
salut

El servei de pediatria a l’Hospital de Mataró penja d’un fil per la manca de professionals

Mataró

En estudi la millora de la cohesió social a Can Puiggener de Sabadell

Sabadell