Infraestructures i serveis

Territori encarregarà un estudi per fer un túnel de FGC entre Sant Cugat i Barcelona

Costaria 900 milions i es vol donar resposta a la “saturació” actual i la futura demanda de mobilitat des del Vallès, reduint el trajecte en 15 minuts

S’enterra definitivament el túnel d’Horta i es plantegen dues opcions d’entrada a Barcelona

El departament de Territori encarregarà en els propers mesos la redacció d’un estudi informatiu per valorar la construcció d’un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat del Vallès i la capital catalana, i serviria per donar resposta a la “saturació” actual i a la futura demanda de mobilitat de la línia, i que ja sembla enterrar definitivament la possibilitat del traçat del túnel d’Horta del corredor entre Cerdanyola, la UAB i la capital catalana recollit al pla territorial metropolità de Barcelona del 2010 i del que el mateix any se’n va encarregar un estudi informatiu.

El govern aposta per la connexió amb l’anomenat túnel de Vallvidrera, que defensava la plataforma empresarial FEM Vallès, i la consellera de Territori, Ester Capella, ha apuntat, en un conferència al Cercle d’Infraestructures que l’obra suposaria una inversió de 900 milions d’euros i permetria reduir en uns 15 minuts el trajecte entre Sabadell i Terrassa i Barcelona. Les dues opcions més probables de penetració a Barcelona són un túnel que arribi a Plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf . Segons la consellera, l’estudi tindrà un cost d’uns dos milions d’euros i que entre els terminis de licitació i aprovació tindran uns terminis “no inferiors a dos anys” passant per Lesseps.

Territori considera que aquestes dues opcions, per davant de la del Túnel d’Horta que defensaven els ajuntaments de Terrassa i Sabadell, millora el temps de tots els usuaris del costat Vallès generant una major captació modal i reducció de vehicles d’entrada a Barcelona. Fins a nou alternatives per entrar a Barcelona es van plantejar en un estudi encarregat des del departament el 2019 que finalment han quedat reduïdes a dues.

A banda de reduir el temps de viatge en uns quart d’hora, permetria construir nous intercanviadors al centre de Barcelona facilitant l’enllaç entre FGC, Metro i Rodalies, suposaria multiplicar per 2,5 la capacitat actual de transport i passar de 60 a 150 milions de viatgers anuals. Segons el govern reformar les estacions urbanes com Provença o Gràcia per donar cabuda a més trens o eixamplar les andanes tindria uns costos “desorbitats”.

L’actual línia del Vallès dels FGC ha superat la capacitat d’ampliar freqüències i que en hores punta representa una ocupació mitjana del 80% i, incorporarnt-hi 15 nous trens, ha assolit la seva capacitat de 32 trens per hora i sentit en l’àmbit urbà i 24 trens fins Sant Cugat. a més, el traçat es va dissenyar fa més de 100 anys, és sinuós i té un elevat nombre de parades entre Sant Cugat i Plaça Catalunya.

Dos intercanviadors

La consellera Capella també ha anunciat que abans de finalitzar l’any se signarà el conveni pel s dos intercanviadors ferroviaris del Vallès entre l’R8 de Rodalies i la línia de metro el Vallès de FGC, a Sant Cugat del Vallès. La construcció es durà a terme mitjançant la signatura d’una encomana de gestió de l’Estat a la Generalitat.

La titular de Territori ha comentat que l’anterior ministra, Raquel Sánchez, es va comprometre a signar l’acord abans d’acabar l’any i que posteriorment es redactaran els estudis i s’executaran els dos intercanviadors a l’estació d’Hospital General a l’estació de Volpelleres.

D’altra banda, queden pendents de signatura altres convenis d’encomana de gestió com el condicionament de l’Eix Pirinenc (N-260) i la construcció de nous enllaços a l’AP-7 i AP-2.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

A peu, de Núria a Montserrat

Vall de Núria (Queralbs)
Ana Martínez i Susana Escalera
ASSOCIACIÓ DE NENS DESAPAREGUTS DE LA RIUADA DEL 1962

“Hem de saber si va haver-hi adopcions irregulars”

TERRASSA
urbanisme

Collboni aborda ara el projecte global de la remodelació de la plaça dels Àngels

barcelona
successos

Investiguen un possible atac d’un os a un senglar

Baix Aran

El restaurant Empòrium, premiat amb dos sols de la Guia Repsol

castelló d’empúries

Un sisè bloc s’apuntalarà per esquerdes, però no s’ha desallotjat

Badalona
equipaments

La Paeria millora l’accessibilitat a tres centres cívics de Lleida

LLEIDA

Territori licita la redacció del perllongament de L4 de metro entre La Pau i La Sagrera

Barcelona

ERC de Roses reclama al govern que no aturi el projecte del nou arxiu municipal

roses