Infraestructures i serveis

Els canvis ferroviaris al Camp de Tarragona han fet perdre mig milió de viatgers

L’associació per a la Promoció del Transport Públic ho atribueix al trasllat de les cèntriques estacions de Salou i Cambrils

Els canvis de fa quatre anys en la línia R16, que abans passava pel centre de Salou i de Cambrils, han fet que es perdi al voltant de mig milió de passatgers per les dificultats d’accés a les estacions. Així ho denuncia l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que lamenta que la línia de Tortosa hagi experimentat “un canvi significativament negatiu que va marcar la mobilitat al Camp de Tarragona després de la darrera circulació del servei ferroviari al tram de Port Aventura-Salou-Cambrils”.

L’associació assenyala que “actualment, les persones usuàries que han d’utilitzar el servei a Salou i Cambrils es veuen obligades a fer-ho a la nova estació de Cambrils (a 30 minuts a peu del centre), a Port Aventura (25 minuts a peu des del centre de Salou) o a anar fins a Vila-seca”. Aquest fet ha motivat un augment substancial del temps de viatge i ha fet que moltes persones hagin canviat el tren pel vehicle privat, segons la PTP, que calcula que amb aquest canvi “han perdut aquest servei i han hagut de buscar alternatives les prop de 675.000 persones usuàries que es van registrar als últims anys a les estacions cèntriques de Salou i Cambrils”. L’associació calcula que aquestes estacions han perdut al voltant de 450.000 viatgers. I pel que fa a l’estació de Port Aventura, “continua sent pràcticament l’estació del ressort temàtic, que queda buida a l’hivern” perquè la majoria dels viatgers es desplacen a l’estació de Vila-seca.

La PTP assegura així mateix que “la demanda de la línia regional R16 ha baixat un 40% des de la inauguració de la nova variant, que actualment presenta un temps de viatge de vuit minuts més en el tram Tortosa-Tarragona que per l’antiga línia”.

Lentitud al TramCamp

L’entitat lamenta el retard que està patint el projecte del TramCamp. El febrer de 2021 es va presentar el primer estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat. El gener del 2022, dos anys després del cessament del servei del tram Port Aventura-Salou-Cambrils, va començar la redacció del projecte constructiu del primer tram del tren-tramvia del Camp de Tarragona, i el 2023 va veure la llum l’estudi informatiu del nou tramvia del Camp de Tarragona cap a Reus i Tarragona. El projecte, segons la PTP, ha de permetre recuperar un servei eficient de transport públic a les zones centrals de Salou i Cambrils, “que mai s’hauria hagut d’eliminar”, i critica que l’Ajuntament de Salou ho vegi com una barrera urbana. L’entitat confia que les obres comencin aviat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Fundació SERGI rep 38.912 euros dels clients de Bonpreu i Esclat

girona
gastronomia

A punt les Jornades de l’Arròs Ganxet de Reus

Reus
societat

Les comunitats de veïns de Mataró afectats per ocupacions rebran suport legal

mataró
meteorologia

Cap de setmana amb rècords de calor a l’abril

barcelona
GIRONA

Molts interrogants en els municipis amb topall màxim de lloguer

GIRONA
societat

Salut reclamarà a l’Estat que financi els cribratges als nounats que Catalunya ja fa

barcelona
Ripoll

Reducció de la taxa de deixalles als qui reciclin bé els residus

Ripoll
societat

Augmenten de nou a quinze els homicidis a la demarcació de Tarragona el 2023

Tarragona

Es triplica el temps d’espera a les urgències del Trueta

girona