Societat

El tram de la línia R4 on hi va haver l’accident seguirà tancat

La pressió del sindicat Semaf obliga Renfe a rectificar i mantenir tancat el tram de la línia fins a esclarir el cas

Malgrat que dilluns al migdia Renfe havia assegurat que el tram de la línia afectada per l’accident mortal de divendres passat entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet tornaria a la normalitat el matí següent, la negativa dels maquinistes a cobrir aquest servei va fer impossible el compliment de reobertura. Segons va assenyalat Lluís Moyano, maquinista i portaveu de Semaf, aquesta negativa va sorgir després de la reunió dels delegats de prevenció laboral per evitar “un perill greu imminent”. Moyano va exigir, també, una investigació “transparent i eficaç” per poder resoldre les deficiències i restablir el servei amb total normalitat i seguretat. D’altra banda, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, va explicar que l’empresa va escoltar les reivindicacions dels treballadors i la necessitat de ser garantistes amb la seguretat dels passatgers i treballadors, tot emfatitzant en la seguretat de les persones com a prioritat principal de la companyia i que, per aquest motiu, “no volen córrer” en la reobertura. Tot i això, Carmona va assegurar que, mentrestant, demanarien la implementació de “les mesures de seguretat complementàries per poder restablir el servei normal entre Sant Vicenç i Manresa.

Reclam d’inversió a l’R12

A Ponent, els alcaldes dels deu municipis per on passa l’R12 van posar de manifest, en una trobada a la Diputació de Lleida, el cúmul d’incidències que registra el servei d’aquest tren, i van reclamar inversions de manera immediata. Més enllà de l’escenificació de l’acord, la trobada va servir per acordar la reactivació de la Plataforma per la línia R12, que té la presència d’agents socials i econòmics i, segons la presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló, “passar a l’acció”, concretant trobades amb el conseller de Territori i la ministra de Foment. Perelló va lamentar també la nul·la inversió de l’Estat en la línia en els últims anys.

LA FRASE

Estem reclamant millores i inversions perquè les tecnologies canvien i tot es pot millorar
Lluís Moyano
portaveu semaf


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

EDUCACIÓ

Més de 3,8 milions en climatització a escoles i instituts de les Terres de l’Ebre

Alcanar

Fisersa tanca l’exercici del 2023 amb un balanç positiu de 306.875 euros

GIRONA
societat

La Formula 1 tancarà totalment el pas a Passeig de Gràcia i el seu entorn

Barcelona
MEDI AMBIENT

L’àrea de Barcelona dobla el nombre de refugis climàtics i ja en té 186

Barcelona
societat

L’Ajuntament nega que el pla Endreça sigui agressiu, tal i com ha denunciat Arrels

Barcelona
societat

Les entitats socials criden a fer pinya davant l’auge dels discursos d’odi

barcelona

Alerten que les onades de calor marines “arrasen” les gorgònies vermelles

torroella de montgrí

En marxa el projecte del nou Carnet Jove de Figueres

figueres
societat

El Col·legi de Metges es persona en 17 procediments penals per intrusisme professional des del 2020

Barcelona