Societat

Primera edició “rodona” del festival comercial i cultural guixolenc ‘D’Aquí’

L’experiència conjunta entre el consistori, comerciants i artistes ha atret el públic, i s’aposta per la continuïtat

És una nova aposta per desestacionalitzar

Els tres col·lectius organitzadors del nou festival D’Aquí, entre divendres i diumenge als jardins Juli Garreta de Sant Feliu de Guíxols, consideraven ahir “extraordinària i excel·lent” la resposta del públic i participants en la primera edició. L’esdeveniment, promogut conjuntament pel consistori, Guíxols Comerç i Turisme i la nova associació cultural Mascanada6, convidava a gaudir de la gastronomia, la cultura i el comerç local, en un horari ampli de migdia a nit.

La sensació dins de l’Ajuntament i les dues entitats participants en l’organització és d’èxit de convocatòria i “primera edició rodona”, malgrat les limitacions imposades per la pandèmia. No han volgut quantificar el volum de públic amb estimacions més o menys ajustades, però sí que s’admet en diversos milers de persones. La tinenta d’alcalde d’Atenció a les Persones i Turisme, Núria Cucharero, esmenta el fet il·lustratiu que “en la pràctica totalitat d’activitats amb aforament restringit amb cita prèvia les places es van exhaurir”. I l’afluència de públic va anar a l’alça, des de l’obertura de divendres a la tarda fins a nivells més elevats diumenge al migdia.

Malgrat això, l’experiència de la primera edició els servirà per polir detalls de cara a futures edicions, Cucharero esmentava ahir detalls com ara més espais per als concerts o un “equilibri” entre les programacions al recinte principal d’acord amb el moment del dia. Però la regidora apostava per donar continuïtat a la fira i a la tria de dates, en un moment de final d’estiu, inici de tardor i coincidint amb la festivitat barcelonina de la Mercè: “És un festival que ha vingut per quedar-se, amb sinergies entre comerç i artistes que volem explotar a futur, i amb l’objectiu de desestacionalitzar”, avançava la regidora.

LA FRASE

Hi ha hagut molt bona resposta de públic i expositors, i s’han exhaurit les places en activitats
Núria Cucharero
tinenta d’alcalde de turisme

Fer visible l’oferta dels artistes locals

El festival, a banda de l’esforç econòmic dels adherits de Guíxols Comerç i Turisme, ha implicat la primera col·laboració visible del col·lectiu Mascanada 6, que aplega artistes del municipi i pretén bastir una plataforma de difusió i promoció. S’han encarregat de la programació de concerts, la jam session continuada amb artistes voluntaris o el servei de bar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat
turisme

El turisme actiu i d’esports d’aventura a Lleida vol superar els 800.0000 activitats contractades

llavorsí
ensenyament

La preinscripció a escoles de música de Barcelona, a punt

barcelona
societat

Desactivada l’alerta per inundacions

barcelona

S’entrega la 58a edició dels Premis Literaris

cassà de la selva
memòria democràtica

Nou atac al plafó que explica les tortures de Via Laietana 43

barcelona
tradicions

Cent colles pels 600 anys de gegants

baRCELONA

Més ingressos per patologies respiratòries i cardiovasculars per la contaminació

olot