Administracions

Barcelona rep 75 milions dels fons europeus per a la Superilla de l’Eixample, autobusos elèctrics i carrils bici

El govern espanyol resol la primera convocatòria d’ajuts per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat

L’Ajuntament de Barcelona rebrà 75 milions d’euros provinents dels fons europeus per desenvolupar la Superilla de l’Eixample, comprar autobusos elèctrics o fer carrils bici, entre altres.

Aquesta xifra suposa la totalitat del pressupost que havia sol·licitat l’administració barcelonina per a la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) d’ajudes provinents d’Europa per impulsar projectes “clau” per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica.

El Ministeri ha fet pública aquest dimecres la resolució de la convocatòria, que s’emmarca en el Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència (PNRTR) que impulsa l’Estat dins de les actuacions d’impuls de transformació de la UE.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha celebrat la resolució de la convocatòria de fons europeus per fer una ciutat “més verda i habitable”. “Això significa que Europa té clar que els projectes de Barcelona són clau per fer un canvi de model”, ha apuntat.

Dels 75 milions que rebrà la ciutat, la partida més gran, 25 milions, aniran destinats al projecte Superilla Barcelona, que aquest mandat transformarà els quatre primers eixos verds i quatre primeres places de l’Eixample. La segona, de 16 milions, és per a la compra de 74 autobusos elèctrics.

També hi ha 9,4 milions per fomentar l’accessibilitat vertical —s’han atorgat ajuts per un total de sis actuacions d’instal·lació d’escales mecàniques— i poc més de 9 milions per fer 16 actuacions de nous carrils bici.

Els imports restants dels ajuts es corresponen al procés de conversió de l’avinguda Meridiana en un eix cívic de referència (6,2 milions); actuacions per fomentar que el 75% de les vies de la ciutat siguin de màxim 30 km/h com ara instal·lant radars i millorant la senyalització (4,4 milions); la digitalització dels serveis de mobilitat (2,2 milions); i la millora dels controls de la Zona de Baixes Emissions (1,5 milions).

A banda d’aquesta primera sol·licitud ja resolta pel MITMA, queda pendent la segona sol·licitud que va presentar l’Ajuntament de Barcelona amb diversos projectes que sumen un import de 50 milions d’euros i que podrà estudiar-se si les primeres sol·licituds presentades pels municipis no esgoten el pressupost disponible pel Ministeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

sequera

La nova fase d’excepcionalitat dona més marge per omplir les piscines

barcelona
Societat

Mor Miquel Massana, fundador de l’empresa Centre Tèxtil Massana

SERVEIS

La Paeria atura la supressió de la recollida porta a porta a Pardinyes i Balàfia

LLEIDA
GIRONA

Puente preveu aviat la licitació del projecte d’enllaç del TAV i l’aeroport

GIRONA
estats units

TikTok demanda als EUA per una llei que amenaça de vetar el seu ús al país

barcelona
SOCIETAT

Les empreses agrícoles no seran a les Fires de Maig per la crisi de la pagesia

Vilafranca del Penedès
SOCIETAT

3.000 productes falsificats comissats en comerços de Salou

SALOU

Girona destina prop de 3 milions a polítiques públiques

GIRONA
SERVEIS

Les escales de la Glòria obertes ahir pateixen aturades

BARCELONA