Infraestructures i serveis

Bicitranscat, la ruta que enllaçarà Figueres i Perpinyà

Ha costat 4,6 milions d’euros i està pensada per combinar la bicicleta i el transport públic

Entrarà en funcionament al juny i pretén ser un incentiu per al turisme

La ruta transfronterera que enllaça Figueres amb Perpinyà a través de bicicleta i transport públic, Bicitranscat, es va presentar ahir. El projecte ha costat 4,6 milions d’euros, ha estat finançat amb fons europeus i està previst que entri en funcionament al juny.

La ruta passa per la costa i la idea és que sigui “una etapa més” de la Pirinexus que des del 2013 enllaça la Catalunya del Nord amb l’Alt Empordà a través de la Jonquera. Passa per Figueres, el Far d’Empordà, Vila-sacra, Castelló d’Empúries, Peralada, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. I per l’altra banda de la frontera, el recorregut continua des de Cervera de la Marenda, Banyuls, Cotlliure, Argelers, Canet de Rosselló fins a connectar amb l’àrea urbana de Perpinyà, on acaba.

Tot plegat ha obligat a fer diverses actuacions, com ara l’adequació de pas de bicicletes entre Figueres i Vilajuïga, la millora del traçat a la capital alt-empordanesa, un recorregut d’accés a Roses, el nou carril bici a Castelló d’Empúries, la senyalització del traçat o uns nous enllaços amb els Pirineus Orientals.

Des del Consorci de les Vies Verdes de Girona esperen que el projecte sigui un “referent” per tal de poder promoure hàbits saludables i destaquen la importància de “treballar conjuntament” entre les administracions d’un costat i altre de la frontera. El president de l’ens, Eduard Llorà, remarca que Bicitranscat pretén ser un incentiu per al turisme, però “el màxim beneficiat” és el ciutadà que viu al territori. “Els residents tindrem la possibilitat d’anar a la Catalunya Nord a través de noves rutes. El turisme és important, però els principals beneficiats són els residents d’aquests pobles”, diu.

En el mateix sentit s’ha expressat l’alcaldessa del Soler i vicepresidenta de la Comunitat Perpinyà Mediterrani, Armelle Revel-Fourcade, que ha agraït el “treball conjunt” dels diferents ajuntaments i la resta d’estaments públics que ha permès que la proposta tirés endavant. Revel-Fourcade explica que per al Soler és “molt important” i remarca que “és important per al turisme i la Catalunya Nord”. “És un espai per al visitant que té ganes de fer un turisme natural i fer de la bicicleta una possibilitat més”.

El projecte s’ha pagat amb fons europeus Poctefa i ha estat cofinançat entre fons Feder i el programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra. A més, hi han participat la Diputació de Girona, el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, la Comunitat Urbana de Perpinyà Mediterrani, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els ajuntaments que se’n beneficien.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Fallada d’internet generalitzada a tot el Ripollès

RIPOLL
religió

Barcelona recorda que fa 1700 anys va configurar-se la fe de l’Església

Barcelona
UNIVERSITAT

Prop de 400 persones fan les proves de més grans de 25 i 45 anys a la UdG

GIRONA

La concessió de l’espai d’esquí i parc lúdic de FCG a la Vall de Núria acaba el dia 30

QUERALBS
enogastronomia

La DO Cava permetrà comprar raïm de vinyes dins de la seva DO encara que no estiguin registrades

vilafranca del penedès

Planoles detecta les fuites que eleven el consum d’aigua al municipi

PLANOLES

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA