Societat

Societat

L’Ona que ha de venir

Esplugues és el marc de la primera prova real d’un robot autònom especialitzat en el lliurament de mercaderies al darrer tram

De moment sap esquivar els vianants però no els vàndals

“Doncs no me’ls imaginava pas així, els robots. No té ni braços!”, se sobtava l’Antonio, un veí del barri de Can Vidalet, a Esplugues de Llobregat, en veure passar per davant seu l’Ona. Poc pensava en sortir de casa per fer la passejada diària, ara ja buscant les ombres, que es trobaria amb aquesta proposta pionera que barreja robòtica i conducció autònoma amb la intenció de revolucionar el panorama de l’anomenada “distribució en la darrera milla”. És a dir, per substituir les furgonetes contaminants (i els seus conductors/repartidors) per aquest nou giny que ens durà a casa les compres que fem per internet. Però, efectivament, va ensopegar amb la primera prova sobre terreny real d’aquest vehicle ideat per Carnet (el hub de recerca i innovació en mobilitat urbana creat per l’UPC, Volkswagen Group Research i SEAT) en el marc d’un projecte europeu.

L’Ona fa gairebé 2 metres de llarg i 1 d’ample, té unes vuit hores d’autonomia i cinc sensors per reconèixer el seu entorn i esquivar obstacles. No és especialment veloç, no supera els 20 km/h, però gràcies a les sis rodes pot pujar graons. En el trajecte inaugural, davant la mirada de prop de 200 persones, l’Ona va recórrer uns 200 metres per anar a buscar un paquet a un comerç (una rèplica 3D d’ella mateixa) i el va lliurar a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que presidia la presentació d’aquest robot.

“Es diu Ona perquè és una robot dona, és mediterrània, perquè ha estat dissenyada, fabricada i ara pilotada en una ciutat mediterrània, i es dedica a anar i venir, per la qual cosa ens inspirem en l’ona del Mediterrani, que també va i torna”, va explicar la responsable executiva de Carnet, Laia Pagès.

En aquest anar i venir, l’Ona encara haurà de fer proves a altres entorns, com ara a Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria), per continuar aprenent i evolucionant. Encara té marge de millora i nous reptes, com ara preparar-se contra el vandalisme que podria patir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES