Urbanisme

Terrassa canvia un polígon industrial per un nou barri

Modifica el pla d’ordenació del 2003 per redefinir el sud del municipi, perllongant el parc de Vallparadís i aixecant-hi més de 2.000 habitatges

La tramitació del barri de Can Bosch pot allargar-se dos anys

De polígon industrial a nou barri residencial. Aquesta és la transformació urbanística que ha plantejat el govern de Terrassa per modificar el pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) del 2003 al sector sud de la ciutat i que haurà d’aprovar en un proper ple. L’antiga planificació preveia desenvolupar un nou sector industrial i del sector terciari al voltant de l’eix de la riera del Palau i de la carretera de Rubí, on ara ho ha zones d’horta i barraques, un aparcament de camions i ara el nou planejament proposat vol rebaixar fins a un 70% la urbanització i construir un nou barri al voltant del que va ser la desapareguda masia de Can Bosch de Basea al barri de Can Jofresa

La modificació de POUM d’aquesta zona, curiosament anomenada Palau Nord quan està ubicada al sud, rebaixa l’àmbit d’actuació de 407.044 m² a 290.771 m², i els 117.000 m² restants els integra dins el projecte de l’Anella Verda, de manera que s’assegura que no s’hi edifiqui i els classifica com a sòl no urbanitzable. L’equip de govern també assegura que s’incrementa en 80.000 m² l’espai de zona verda, de maner a que es planteja com una modificació del gran parc de Vallparadís, que ara ja creua de nord a sud la ciutat.

Es modifiquen els percentatges reservats per a habitatge i terciari, que seran del 90% i del 10%, respectivament, i es disminueix l’edificabilitat del sector. Una primera proposta, no vinculant, situaria dues zones d’habitatges, la primera als terrenys compresos entre la carretera de Rubí i l’avinguda de Santa Eulàlia i, l’altra, a la banda sud de la carretera de Rubí. Un altre aspecte important és que incrementa la reserva per a habitatges de protecció oficial (HPO) fins el 50% dels més de 2.000 habitatges previstos, en comptes del 30% actual, el que suposarà gairebé 1.150 nous habitatges a preu limitat, ha explicat el regidor d’Urbanisme, Carles Caballero.

La intenció és renaturalitzar els entorns de la riera, descartant el seu cobriment, convertir aquest tram de la carretera de Rubí en un passeig i fins a connectar-lo amb el parc de Can Casanovas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

La UdG participa en un programa per a entrenadors centrat en dones joves esportistes

GIRONA
canvi climàtic

Augmenten les morts per calor al sud d’Europa

barcelona
infraestructura

Renfe s’espolsa en els Mossos la responsabilitat pels robatoris de coure

barcelona

Alumnes de Cabrera de Mar recullen 300 quilos de brossa dels boscos de Burriac

cabrera de Mar
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona supera els 170.000 passatgers el mes d’abril

VILOBÍ D’ONYAR
infraestructures

El nou desastre a Rodalies col·lapsa punts del metro i busos regionals

barcelona

Avança 2,6 milions per fer el projecte i l’edifici de l’escola Mar Nova

premià de mar
societat

Allau d’usuaris al metro per les incidències a Rodalies

BARCELONA
GIRONA

La línia R11 entre Barcelona i Portbou recupera la normalitat

GIRONA