Infraestructures i serveis

infraestructures

El nou desastre a Rodalies col·lapsa punts del metro i busos regionals

El metro i els busos metropolitans així com els FGC són l’alternativa que ahir a la tarda oferien TMB, l’AMB i Generalitat a la paralització anunciada per avui de part dels serveis de Rodalies després d’un nou desastre a la xarxa ferroviària que Renfe atribueix exclusivament al robatori de coure. A més d’enxampar molt usuaris per sorpresa aquest matí, la gran afluència de passatgers en estacions del metro com Badalona o als autobusos metropolitans està col·lapsant aquests serveis alternatius. L’R1 del Maresme, una de les línies totalment afectades, obliga als usuaris de la comarca a baixar a Badalona i continuar el trajecte fins a Barcelona amb el metro. En l’hora punta del matí, l’estació s’ha saturat de passatgers. També s’ha incrementat molt l’afluència d’usuaris a les estacions de metro de l’Hospitalet de Llobregat i Fabra i Puig. Segons EFE, el servei de bus express entre Barcelona i Mataró ha vist incrementat el passatge fins a omplir combois de manera que alguns serveis ja no s’aturen a totes les parades. I és que les estacions de plaça de Catalunya i Arc de Triomf de Barcelona, centrals en la xarxa de Rodalies, continuen des d’ahir sense servei.

Els trens de l’R4 Nord entre Manresa i Fabra i Puig funcionaran en un 33% en hora punta i en un 50% la resta del dia segons les previsions del pla alternatiu de Renfe. A l’R4 Sud els trens s’aturen a l’Hospitalet de Llobregat –quatre per sentit– on enllacen amb el metro mentre que no es preveuen afectacions a l’R2, R8, R11 i regionals cap al sud.

A l’R3 hi ha servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet amb dos trens per hora i sentit. Des de l’estació de Montcada Ripollet hi ha busos alternatius de Renfe fins a Sagrera Meridiana, on els viatgers han de continuar en metro cap al centre de Barcelona. Hi ha circulació de trens fins a Cerdanyola del Vallès en l’R7 en un trajecte que, a partir d’aquest població, ha de continuar cap a Barcelona també amb busos alternatius.

TMB ha avançat a les sis de la matinada la franja de servei d’hora punta i ha anunciat fins a 167 trens que hi circularan en aquesta franja, el màxim possible, apunten. Seran dos tres més de l’habitual en hora punta, i quinze més durant la resta del dia. FGC ha reforçat les línies del Vallès i Llobregat-Anoia per l’augment de demanda previst a les estacions de Sabadell, Terrassa i Martorell.

El director de Renfe Rodalies, Antonio Carmona, ha advertit en declaracions a TV3 que la recuperació de la normalitat a les línies R3 i R4 “anirà per llarg”, d’un parell de mesos havia apuntat ahir Adif en una reunió d’urgència amb el govern català.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

El Govern autoritza ampliar a 50 anys la delegació de la gestió del Port Olímpic a l’Ajuntament

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

L’electrificació de la terminal de creuers MSC de Barcelona costarà 14,5 milions

Barcelona

Adjudiquen per subhasta 4.518 tones de fusta dels boscos del Ripollès

RIPOLL