Societat

Els radars de tram a la C-66 de Corçà a Sant Joan, en servei

Multaran els vehicles que recorrin els 8,72 quilòmetres en una mitjana superior a 100 km/h en tots dos sentits

El Servei Català de Trànsit (SCT) va activar ahir els dos nous radars de tram que controlaran la velocitat dels vehicles al tram de la C-66 comprès entre Corçà i Sant Joan de Mollet. Els aparells sancionaran els conductors que recorrin els 8,72 quilòmetres que fa el tram a una velocitat mitjana superior als 100 quilòmetres per hora, en tots dos sentits.

La instal·lació del sistema es va completar a la tardor, però fins ara només havia funcionat en període de prova per ajustar els aparells als requisits de l'homologació. Amb aquests dos nous cinemòmetres en servei, el SCT ja disposa de 17 trams de la xarxa viària amb la velocitat controlada, set dels quals a la demarcació.

Lectors de matrícules

Els radars de la C-66 fan servir la mateixa tecnologia que la resta d'aparells ja en funcionament, unes càmeres amb reconeixement automàtic de les matrícules dels vehicles a l'inici i al final del tram controlat, enllaçades per calcular la velocitat mitjana en funció del temps d'inici i arribada. D'aquesta manera, des del SCT argumenten que s'aconsegueix que els conductors circulin a una velocitat més uniforme i s'evitin les frenades sobtades dels vehicles que circulen a velocitat excessiva pocs metres abans de l'aparell.

El primer radar de tram de la demarcació va començar a funcionar el maig del 2014, al tram de la C-65 entre Cassà i Llagostera, només en sentit sud.

Els altres quatre sí que controlen els trams en els dos sentits de la marxa, des del juny del 2015, a la variant de l'N-II a l'altura de Girona, entre Fornells de la Selva i Quart i a la zona dels túnels de la vall de Sant Daniel.

LES XIFRES

8,72
quilòmetres
fa el tram de la C-66 controlat pels nous radars del SCT entre Corçà i Sant Joan de Mollet.
100
quilòmetres per hora
és la velocitat màxima permesa de circulació, en tots dos sentits de la marxa.

Capmany-Agullana, d'aquí a un mes

E.C

La xarxa de trams viaris sota control automàtic de velocitat a les comarques gironines es completarà d'aquí a poques setmanes, amb la posada en marxa dels pòrtics instal·lats des de la tardor al tram de l'N-II entre Capmany i Agullana, a l'Alt Empordà. La directora del SCT, Eugènia Domènech, ha explicat a Ràdio Capital que ja han entrat en fase de proves i que es podrien activar d'aquí a un mes.

Al tram alt-empordanès, de 2,9 quilòmetres de llargada, es concentra una elevada accidentalitat. Els aparells multaran tant en sentit Figueres comen sentit la Jonquera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró