Societat

memòria històrica

El Masnou elimina l'última placa franquista

La va fer treure l'Ajuntament d'un bloc del passeig Prat de la Riba

El Mas­nou ha eli­mi­nat l'última plaça fran­quista, amb el jou i les flet­xes, que pen­java de la façana d'un edi­fici. En con­cret, estava situ­ada en un immo­ble del pas­seig Prat de la Riba i va ser un tècnic muni­ci­pal qui va arren­car-la diven­dres pas­sat en presència tant de l'alcalde, Jaume Oli­ve­ras (ERC), com del regi­dor de Man­te­ni­ment i Ser­veis Muni­ci­pals, Quim Fàbre­gas (ERC).

Oli­ve­ras explica que l'Ajun­ta­ment, abans de reti­rar les pla­ques, va comu­ni­car als pro­pi­e­ta­ris dels immo­bles la intenció d'apli­car la llei de la memòria històrica apro­vada el 2007. “En el cas dels espais pri­vats era pre­fe­ri­ble dis­po­sar del vis­ti­plau dels pro­pi­e­ta­ris, però veient que no s'havia pre­sen­tat cap al·legació va ser el con­sis­tori qui en va reti­rar algu­nes, inclo­ent-hi la dar­rera”, pun­tu­a­litza.

L'alcalde hi afe­geix que s'està ulti­mant l'informe fet per un grup d'experts sobre la presència de per­so­nat­ges que donen nom a car­rers i pla­ces del muni­cipi i que pogues­sin estar vin­cu­lats al fran­quisme.

For­men part de la comissió la his­to­ri­a­dora Rosa Toran, el també his­to­ri­a­dor mas­noví Josep Cru­a­nyes i el notari i vocal de la Fun­dació Noguera Fran­cesc Tor­rent. El resul­tat de la recerca es donarà a conèixer aviat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia