Societat

POLÍTICA

Dastis admet la possibilitat d'una Escòcia independent a la Unió Europea

El ministre d'Exteriors afirma que Escòcia sortirà de la UE amb el Regne Unit però afegeix que l'Estat espanyol no vetarà “d'entrada” la seva futura adhesió, per a la qual haurà de “seguir els passos estipulats”

Assegura que el cas escocès no és comparable amb Catalunya perquè a Espanya la Constitució no permet un referèndum

El minis­tre espa­nyol d'Afers Exte­ri­ors, Alfonso Das­tis, asse­gura que Escòcia haurà de sor­tir de la Unió Europa (UE) quan ho faci el Regne Unit. Ara bé, no s'oposa d'“entrada” a què un even­tual Estat escocès inde­pen­dent torni en el futur al club euro­peu.

En una entre­vista al diari El País, el titu­lar d'Exte­ri­ors del govern de Mari­ano Rajoy ha asse­gu­rat que “Escòcia sor­tirà de la UE quan ho faci el Regne Unit; la resta, ja ho veu­rem”. A més, ha vol­gut dei­xar clar que “Espa­nya no veu amb bons ulls que cap Estat euro­peu iniciï pro­ces­sos de frag­men­tació”.

Dit això, ha apun­tat que si Escòcia se separa del Regne Unit d'“acord a les lleis” d'aquest i sol·licita l'adhesió a la UE, l'Estat espa­nyol no pre­veu blo­que­jar “d'entrada” aquest procés.

Això sí, ha subrat­llat que qual­se­vol part sepa­rada legal­ment del Regne Unit que vul­gui tor­nar al club comu­ni­tari ho haurà de “sol·lici­tar” i “seguir les pas­ses que estan esti­pu­la­des”.

Das­tis ha rebut­jat que la situ­ació esco­cesa sigui “com­pa­ra­ble” a la de Cata­lu­nya. “A Escòcia hi va haver un referèndum d'acord amb les lleis. A Espa­nya no n'hi pot haver d'acord amb la Cons­ti­tució; si es modi­fiqués la Cons­ti­tució, ja ho veuríem”, ha argu­men­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.