Societat

rodalies

soterrament de vies

Montcada exigeix més seguretat a les vies després d'una nova víctima, la 170

L'alcaldessa i la plataforma veïnal reclamen que el projecte per cobrir l'R2, previst per al 2020, s'acceleri

Diumenge va morir atropellat un noi de 14 anys

“El que cal ara és ges­ti­o­nar el men­tres­tant, que s'incre­menti la segu­re­tat als pas­sos a nivell i a tota la línia”, va dir ahir l'alcal­dessa de Mont­cada i Rei­xac, Laura Cam­pos, en la con­cen­tració en record del noi de 14 anys, veí del muni­cipi i alumne de l'ins­ti­tut Mont­ser­rat Miró, que diu­menge a la tarda va morir al tram de la línia R2 que passa davant del CAP Les Indi­a­nes. Amb aquesta ja són 170 per­so­nes les que han mort a les vies del tren a l'altura de Mont­cada.

Acom­pa­nyada del por­ta­veu de la Pla­ta­forma Tracte Just Soter­ra­ment Total, Antoni Mollet, i de repre­sen­tants del con­sis­tori, Cam­pos va anar més enllà i va recla­mar que s'escur­cin els ter­mi­nis d'exe­cució de les obres per fer sub­terrànies les vies, que, com va anun­ciar la set­mana pas­sada el minis­tre de Foment, Íñigo de la Serna, està pre­vist que comen­cin a prin­cipi del 2020. “Sen­tim impotència i tris­tor”, va dir Mollet abans de tor­nar a recla­mar més segu­re­tat i dema­nar uni­tat els pròxims tres anys. “No bai­xa­rem la guàrdia, no està tot fet”, hi va afe­gir després de la con­cen­tració, on hi havia com­panys del noi mort que, amb veïns, van tallar durant gai­rebé mitja hora la cir­cu­lació de trens. L'acció va pro­vo­car entre mitja hora i una hora de retard en la cir­cu­lació dels trens de l'R2 Nord i l'R11i va afec­tar uns 3.000 usu­a­ris. La pla­ta­forma va con­vo­car una altra pro­testa, que tindrà lloc avui al ves­pre davant del monòlit a les vícti­mes.

LA FRASE

Sentim impotència i tristor. No baixarem la guàrdia perquè no està tot fet
Antoni Mollet
portaveu de la plataforma tracte just soterrament total

LA XIFRA

3
anys
són els que hauran d'esperar els veïns de Montcada perquè s'iniciïn les obres per fer subterrànies les vies.

Una reivindicació històrica

Els veïns de Montcada fa més de trenta anys que demanen que les vies de l'R2 siguin subterrànies al municipi. La setmana passada, Foment es va comprometre públicament a començar els treballs a principi del 2020. En aquest temps haurà d'elaborar dos estudis informatius, obtenir les declaracions d'impacte ambiental i, finalment, elaborar els projectes constructius per fer subterrani un tram de gairebé quatre quilòmetres des del barri de Vallbona de Barcelona fins al pont de l'autopista C-33, però també per implantar una tercera via fins a Montmeló, a proposta de la Generalitat. El pressupost per executar aquests treballs arribaria als 300 milions d'euros. Les obres, que es poden allargar 38 mesos, es faran per fases.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia