Societat

Noranta productors del territori es troben a Orígens

La Fira Agroalimentària de Productes de Qualitat de Catalunya se celebra a Olot aquest cap de setmana amb Carme Ruscalleda com a nom destacat

Les coques de forner estrenaran concurs

L’esde­ve­ni­ment eno­gas­tronòmic d’Olot arriba aquest dis­sabte i diu­menge a la sisena edició amb la presència des­ta­cada de pro­duc­tes ecològics, el Pri­mer Con­curs de Coques de For­ner de Cata­lu­nya i Idi­a­za­bal com a ter­ri­tori con­vi­dat. A més d’aques­tes nove­tats, tam­poc hi fal­ta­ran noms de pres­tigi com el de la cui­nera Carme Rus­ca­lleda, que diu­menge ofe­rirà una ponència magis­tral, cui­narà en directe i mos­trarà algu­nes de les nove­tats que ha pre­pa­rat en la nova tem­po­rada dels seus res­tau­rants.

Aquesta mos­tra s’arti­cula en tres eixos. Un fa referència a la trans­missió de conei­xe­ments, de manera que a l’Aula de Cuina es pot apren­dre de reco­ne­guts cui­ners. En aquesta edició també es podran seguir les inter­ven­ci­ons d’Ada Pare­llada, Ivan Surin­der, Ari­adna Julian, Sergi Roca i Jordi Juncà, dis­sabte, i l’endemà, Vicenç Fajardo, Joan Mas­se­gur, Sal­va­dor Brugués i Fina Puig­de­vall. El segon és l’oferta de degus­ta­ci­ons, tas­tos i mari­dat­ges dels pro­duc­tes expo­sats a la fira. La cita serà a l’Aula de Tast amb pro­pos­tes per a tots els gus­tos, des de xoco­la­tes fins a for­matge Idi­a­za­bal, pas­sant per pro­duc­tes ecològics com ara vi, pa i tor­rons. I el ter­cer pilar d’Orígens és la pos­si­bi­li­tat de com­prar direc­ta­ment als noranta pro­duc­tors que ofe­ri­ran des d’embo­tits fins a làctics, carns, pas­tis­se­ria, olis, fruita seca, ostres, licors i caves. Un 35% d’aquests pro­duc­tors pro­ve­nen de les comar­ques de Girona, espe­ci­al­ment de la Gar­rotxa; un 27%, de les de Bar­ce­lona; un 15%, de les de Lleida, i un 13%, de les de Tar­ra­gona. També hi haurà presència de pro­duc­tors del País Valencià, de les Illes Bale­ars i del País Basc. Tot ple­gat es com­ple­men­tarà amb un bon nom­bre d’acti­vi­tats. N’hi haurà d’adreçades a la mai­nada, com ara els tallers de xoco­lata o embo­tits, i d’altres que són nove­tat, com és ara el pri­mer Con­curs de Coques de For­ner de Cata­lu­nya, demà. La con­vo­catòria, que té com a objec­tiu donar valor a l’ofici de for­ner, pro­moure els seus pro­duc­tes i incen­ti­var-ne la qua­li­tat, ha tin­gut molt bona res­posta. Final­ment s’ha de des­ta­car la incor­po­ració d’un ter­ri­tori con­vi­dat, que en aquesta ocasió serà Idi­a­za­bal, que serà a Olot amb cinc petits pro­duc­tors de for­matge d’ove­lla amb segell de la DO, i de pro­duc­tes ecològics com el for­matge de vaca, el xacolí i la sidra.

Orígens

Dies 25, de 10 a 21 h, i 26, de 10 a 20 h, al Recinte Firal d’Olot

Entra­des, 5 €, amb 5 tiquets de tast

www.​firaorigens.​cat

Amb temps per al teatre

El cap de setmana a Olot encara pot ser més complet si s’opta per combinar la visita a la fira Orígens amb l’assistència a algun dels espectacles que programa el festival El Petit Format. La tercera edició d’aquesta mostra de teatre s’ha fet gran, amb cinc dies de programació –el primer va ser dimecres–, espais escènics més singulars i més companyies participants. Així doncs, amb l’objectiu de cercar el vincle més íntim entre actor i espectador, les representacions tenen lloc en teatres i espais tan singulars com ara la Pastisseria Cacau, l’església de Sant Ferriol, el Cafè Art Fontanella i un pis particular. En total són deu espectacles per a gustos i edats variades amb companyies de Barcelona, Girona, Lleida, Mallorca i Múrcia. Els més petits podran passar-ho bé avui amb ‘El llop i les tres cabretes’, de la Cia. Murmuri, i diumenge amb ‘Dins la panxa del llop’, de la Companyia de Paper. L’oferta per al públic adult aquest divendres és ‘Vernissatge’, de La Trama. Dissabte congrega la major part del programa, amb ‘Menut Cabaret’, de Solà & Tully; ‘Homenatge’, d’Afiel Teatre; ‘Comiat’, de Cametes Teatre, i ‘Circo submarino’, de la companyia Onírica Mecánica. Diumenge, ‘Estranya parella’, de la Juguesca, clourà el festival.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia