Societat

Crit d’auxili d’Aspronis a Blanes i a Lloret de Mar

La Fun­dació Aspro­nis de Bla­nes, que dona ser­vei a per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat intel·lec­tual i col·lec­tius vul­ne­ra­bles, va denun­ciar ahir la greu situ­ació en què es tro­ben les enti­tats soci­als i va dema­nar auxili als ajun­ta­ments de Bla­nes i de Llo­ret de Mar.

Els res­pon­sa­bles d’Aspro­nis van pre­sen­tar als dos alcal­des –Mario Ros (Bla­nes) i Jaume Dul­sat (Llo­ret de Mar)– un text perquè s’expres­sin els plens dels dos con­sis­to­ris. Hi recla­men la fi de la con­ge­lació i de les reta­lla­des dels mòduls assis­ten­ci­als (els diners que l’admi­nis­tració des­tina a l’atenció de les per­so­nes ate­ses en enti­tats), “una situ­ació que s’arros­sega des de 2009 i que com­pro­met seri­o­sa­ment l’atenció dels col·lec­tius”, indi­quen en una nota.

A més, els res­pon­sa­bles d’Aspro­nis lamen­ten que l’aug­ment del salari mínim inter­pro­fes­si­o­nal (SMI) a 900 euros, que veuen com a un avenç social, reper­cu­teixi en les arques de l’enti­tat sense rebre suport dels governs espa­nyol i català.

El suport bla­nenc

L’alcalde de Bla­nes, Mario Ros (PSC), va aten­dre ahir tre­ba­lla­dors i res­pon­sa­bles d’Aspro­nis en l’acte de pro­testa del mig­dia. En prin­cipi, en el ple d’aquest mes el con­sis­tori donarà suport a les rei­vin­di­ca­ci­ons d’Aspro­nis, que també ha dema­nat ajuda als con­sis­to­ris de Mal­grat i Pala­folls (Maresme).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia