Societat

L’Ajuntament de Verges ultima un servei d’àpats a domicili per a la gent gran

L’engeguen el 30 de setembre, i està pensat per a persones amb problemes de salut o gent gran que té dificultat per cuinar o abastir-se de queviures

Un dels nous ser­veis que ofe­rirà l’Ajun­ta­ment de Ver­ges en el nou man­dat, a par­tir d’aquesta tar­dor, és el càtering, amb àpats a domi­cili per a per­so­nes amb pro­ble­mes de salut, con­va­les­cents i gent gran. La regi­dora dele­gada de Ser­veis Soci­als, Susagna Ribas, expli­cava ahir que l’enge­ga­ran a par­tir del dilluns 30 de setem­bre, però obri­ran ins­crip­ci­ons una set­mana abans, el dilluns 23.

El pro­jecte neix amb “l’objec­tiu prin­ci­pal de garan­tir una ali­men­tació ade­quada i equi­li­brada” als ver­ge­li­tans que tenen difi­cul­tats per cui­nar o pro­veir-se de pro­duc­tes ali­men­ta­ris sor­tint a com­prar. “Els ser­veis soci­als han detec­tat en els dar­rers mesos diver­sos casos de per­so­nes que men­gen com poden”, explica Ribas, per pro­ble­mes de mobi­li­tat o sim­ple des­mo­ti­vació, en ser grans i viure soles. D’entrada, no hi ha un volum gaire ele­vat de casos, però des que ho han anun­ciat ja han aflo­rat algu­nes per­so­nes poten­ci­al­ment interes­sa­des que no havien detec­tat.

Com fun­ci­o­narà?

D’entrada, cada usu­ari haurà d’adqui­rir els tiquets dels àpats de manera anti­ci­pada a l’Ajun­ta­ment, per 7 euros cadas­cun –tot i que el con­sis­tori aspira a revi­sar l’import a la baixa si la demanda creix i no es des­car­ten sub­ven­ci­ons per a casos acre­di­tats pels ser­veis soci­als–. Els menús s’ela­bo­ra­ran men­su­al­ment, amb asses­so­ra­ment d’un nutri­ci­o­nista i tenint pre­sents al·lèrgies o into­leràncies dels usu­a­ris. També con­si­de­ren l’opció d’aca­bar orga­nit­zant un men­ja­dor públic.

Els menús ofe­ri­ran pri­mer i segon plat, i postres, una opció que per­metrà que en alguns casos els usu­a­ris –n’hi ha que s’abas­tei­xen de l’hort domèstic o reben suport dels fills que viuen fora del muni­cipi entre set­mana– en reser­vin una part per al sopar. Per mini­mit­zar resi­dus, els àpats se ser­vi­ran en car­ma­nyo­les hermètiques –per poder con­ser­var el men­jar els caps de set­mana– i reu­ti­lit­za­bles.

LA XIFRA

7
euros
serà el preu inicial dels àpats, entre setmana o fins i tot els caps de setmana cuinats cada divendres. Si la demanda és rellevant, es pot abaratir.

Oberts a pobles veïns i esperant el Consell Comarcal

Ribas diu que, després de la diagnosi i de comentar el projecte amb els pobles veïns, no descarten mancomunar la feina de la petita empresa que s’ha ofert a cuinar menjar per a una demanda inicialment baixa i variable, amb la complicació del repartiment porta a porta. No obstant això, defensa que és una necessitat i creu que “a la llarga hauria de ser un servei més que podria assumir el Consell Comarcal”, per abaratir costos i simplificar la gestió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia