Societat

La variant ferroviària del corredor mediterrani, a punt

Foment assegura que en acabar l’any es posarà en marxa el tram Tarragona-Vandellòs

Posa fi a 19 anys d’obres

La doble via per l’interior redueix en 30 minuts el trajecte Barcelona-València

La vari­ant de Van­dellòs del cor­re­dor medi­ter­rani es posarà en marxa abans de final d’any. El minis­tre de Foment en fun­ci­ons, José Luis Ábalos, va anun­ciar ahir la fina­lit­zació de les obres d’aquest tram fer­ro­vi­ari que van ini­ciar-se ara fa 19 anys, el 2000, i que han expe­ri­men­tat diver­sos retards i ajor­na­ments. Fins a sis dates dife­rents d’entrada en fun­ci­o­na­ment hi ha hagut ja els últims qua­tre anys, més les que hau­rien avançat diver­sos minis­tres de Foment de l’Estat, tant del PSOE, com és el cas d’Ábalos, com del PP.

Després de recórrer el tram en pro­ves entre les esta­ci­ons del Camp de Tar­ra­gona i de l’Hos­pi­ta­let de l’Infant, el minis­tre va lamen­tar els ajor­na­ments d’aquest tram de doble via per l’inte­rior de Tar­ra­gona, que alleu­ge­rirà el coll d’ampo­lla per les vies de la costa. En el tra­jecte Bar­ce­lona-València, per exem­ple, es gua­nyarà mitja hora de viatge, i des de Tar­ra­gona a l’Ebre 15 minuts.

Ábalos va adme­tre que sem­pre havia sen­tit a par­lar de Van­dellòs com un dels grans pro­ble­mes del cor­re­dor, i va expli­car que el pro­jecte cons­tata el com­promís del govern espa­nyol amb el fer­ro­car­ril i el cor­re­dor del Medi­ter­rani: “És la columna ver­te­bral i un exem­ple del desen­vo­lu­pa­ment d’un sis­tema de cor­re­dors enfront d’un sis­tema radial, i és també més cohe­rent amb la rea­li­tat política i social d’un país plu­ral com el nos­tre.”

El pro­jecte ha supo­sat una inversió de prop de 700 mili­ons –dels quals ja se n’han exe­cu­tat més del 95%–. La vari­ant per­metrà eli­mi­nar el dar­rer tram de via única que hi havia entre Bar­ce­lona i València. Són 40 km de doble via i d’amplada con­ver­ti­ble segons el tipus de com­boi. Dos con­ver­ti­dors de via en faci­li­ten el canvi, pre­pa­rat per a mer­ca­de­ries o trens d’amplada euro­pea.

La licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal serà immediata

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va assegurar ahir que la licitació de la nova estació de Sant Andreu Comtal es farà immediatament, després que l’anterior govern espanyol rescindís els contractes ja adjudicats per presumptes irregularitats. En una visita d’obres a l’estació de la Sagrera, el ministre va evitar donar una data per a la inauguració de la infraestructura i va insistir que s’anirà enllestint per fases, primer amb l’obertura del túnel dels trens de rodalies que van cap a Mataró durant el 2020 i un any després per als que van cap a Granollers. Per la seva banda, la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, va reiterar que ara “és l’hora de la Sagrera” i de “cosir” els barris afectats per les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.