Societat

CONSUM

El consum de proximitat agafa rellevància i es guanya la confiança del consumidor

Amb només els con­si­de­rats ser­veis essen­ci­als en marxa, el con­sum ha estat un dels sec­tors més afec­tats en aquest període. Si se n’ha d’extreure algun balanç posi­tiu, tant des del sec­tor més acadèmic com del coo­pe­ra­tiu, es coin­ci­deix a des­ta­car el paper relle­vant del con­sum de pro­xi­mi­tat. La degana de la Facul­tat de Ciències Econòmiques i Empre­sa­ri­als de la Uni­ver­si­tat de Girona, Anna Gar­riga, sosté: “Tots hem après el gran valor que té el comerç de pro­xi­mi­tat, del barri, del poble. Els boti­guers de pro­duc­tes essen­ci­als han esde­vin­gut herois impres­cin­di­bles” que “s’han adap­tat, han atès coman­des online i ens les han por­tat a casa, fins i tot. Això no té preu, i els ho hem de retor­nar, com­prant amb ells sem­pre, en con­fiança.” A més, des­taca que “s’ha posat de mani­fest el valor social” dels “pro­duc­tes d’altíssima qua­li­tat que tenim a prop de casa”. “Com­prar pro­duc­tes locals ara i sem­pre –afe­geix– ajuda a sos­te­nir l’eco­no­mia i llocs de tre­ball als nos­tres pobles i ciu­tats. Ens cal retor­nar a l’ori­gen del comerç de pro­xi­mi­tat. Cal arre­lar l’eco­no­mia a casa nos­tra.” Pel pre­si­dent de la coo­pe­ra­tiva Opci­ons , Jordi Rojas, aquesta crisi “ha des­per­tat una major consciència del valor de con­sum de pro­xi­mi­tat, en espe­cial del con­sum ali­men­tari”. Rojas també des­taca que l’atu­rada de gran part l’acti­vi­tat humana “ha permès veure en directe dues coses: l’impacte nega­tiu que fem sobre el medi ambi­ent i la capa­ci­tat de resiliència de la natura”.

Una major consciència del valor de consum de proximitat
Jordi Rojas
president d’opcions
Ens cal retornar a l’origen del comerç de proximitat
Anna Garriga
degana DE LA facultat de ciències econòmiques i empresarials de la Universitat de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia