Societat

El sector turístic atrau al públic local amb preus més baixos i ofertes diverses

Hotels luxosos a l’abast de més gent, descomptes per a sanitarisi el túnel del Cadí gratis, entre les iniciatives mentre no arriben els viatgers internacionals

El sector turístic es comença a preparar per a una nova temporada d’estiu coincidint amb el tram final del desconfinament i amb les fronteres encara tancades. És per això que ha posat el focus en el turista català i de la mateixa regió sanitària amb ofertes atractives amb l’argument d’oferir-los una escapada després d’una primavera i una Setmana Santa inexistent. Bonificacions al Túnel del Cadí, hotels de luxe al centre de Barcelona a preus més baixos de l’habitual i descomptes de fins el 30% als sanitaris són algunes de les iniciatives que ha impulsat el sector per salvar part de la facturació d’aquest any. A la costa gironina, en canvi, esperen l’obertura de fronteres amb una ofensiva al mercat holandès perquè s’allotgi en càmpings.

Amb la culminació de la desescalada, el sector turístic intenta recuperar el temps i els clients perduts durant el confinament amb ofertes per als residents a Catalunya o a la mateixa regió sanitària fins almenys l’1 de juliol, la data prevista per obrir les fronteres pel govern espanyol tot i que aquesta setmana la ministra Reyes Maroto anunciés que seria el 22 de juny i fos rectificada pel seu executiu. Aquestes contradiccions han despertat les crítiques del sector i de les agències de viatge perquè “no ajuden gens a la reactivació”. Mentrestant, la patronal Pimec demanava que el 15 de juny l’Estat ja obrís les fronteres per no perdre pistonada respecte França o Itàlia.

I és que la Generalitat calcula que el sector turístic ha perdut 15.000 milions d’euros pel coronavirus i ha quantificat en 7.500 milions les ajudes que caldrien per “salvar una part del sector”. Per això, en els pròxims dies el Govern presentarà una campanya adreçada al turista domèstic, tot i que molts empresaris del sector ja s’han avançat amb les seves pròpies iniciatives.

‘Ni a casa teva ni a la meva’

A Barcelona, el grup hoteler Royal Hotels ha llençat la campanya ’Ni a casa teva ni a la meva’ per al retrobament de parelles d’enamorats després de la quarantena, amb descomptes de fins al 50% i habitacions a 89 euros en els seus establiments del Passeig de Gràcia i les Rambles. La iniciativa s’emmarca en el procés de reobertura dels hotels, on la cadena també oferirà altres serveis en el marc d’una “escapada de desconnexió” a la mateixa ciutat, com sopars romàntics, terrasses amb vistes a la ciutat i el late check out fins a les cinc de la tarda, entre d’altres.

En la mateixa línia, aquest divendres es podien trobar habitacions dobles en hotels de 4 estrelles i apartaments de luxe ja disponibles a la capital catalana a partir de 500 euros per a set nits (entre el 23 i el 30 de juny), preus força més baixos en comparació amb altres anys a les portes de l’estiu. A més, en molt casos, s’ofereix l’opció d’anul·lar l’estada sense cost.

Bonificacions al Túnel del Cadí després de “pagar el peatge de quedar-se a casa”

A la Cerdanya, l’entitat que agrupa el sector empresarial prepara una acció de promoció econòmica i turística de la comarca basada en l’arribada de l’estiu i la recuperació de la mobilitat entre regions sanitàries. D’aquesta manera, el Welcome Summer Cerdanya, que ja compta amb la participació de més d’un centenar d’empreses de deu sectors d’activitat diferents, es durà a terme durant un dels dos caps de setmana de la segona quinzena d’aquest mes de juny; un cop hi hagi diversos àmbits territorials que estiguin en la fase 3 de la desescalada i es permetin els desplaçaments entre aquests.

El president de l’associació Empresariat Cerdanya, Francesc Armengol, explica que aquest esdeveniment està obert tant a la gent que té la seva segona residència a la comarca com a la resta de turistes que la vulguin visitar i la població que hi viu durant tot l’any. A més, ha volgut deixar clar que tot plegat es desenvoluparà de forma “segura” i seguint els criteris sanitaris. “No volem cap rebrot ni haver de tornar endarrere”, assegura Armengol, que diu que la campanya ha aprofitat la metàfora de “sortir d’un túnel molt llarg” i havent de “pagar el peatge de quedar-nos a casa” per oferir als clients la bonificació del cost del Túnel del Cadí.

De fet, la Fundació Hospital de Puigcerdà serà una de les principals beneficiàries d’aquesta acció, ja que es pretén que les persones que hi participin “inverteixin” els diners que obtinguin d’aquest descompte per a fer-hi un donatiu. Armengol també ha afirmat que no es busca la “massificació”, sinó fer un conjunt d’activitats que contribueixin a donar una imatge de reactivació. Per aquest motiu, tenen clar que l’esdeveniment es podria arribar a celebrar igualment encara que l’àrea metropolitana de Barcelona no hagi arribat a la fase 3, sempre i quan la mobilitat entre la resta de territoris que estiguin en aquest punt ja sigui possible.

Per la seva banda, el Conselh Generau d’Aran promou la campanya “Aquest estiu, gaudeix de la Val d’Aran en família”, a través de la qual ofereix allotjament gratuït als menors de 12 anys, a més de descomptes en activitats per als més petits. L’objectiu de l’acció, vigent fins al 13 de setembre i ideada pel Patronat de Turisme i empresaris de la Val, és el de fomentar el turisme familiar de llarga durada i afavorir el consum al territori.

Descomptes de fins al 40% al primer hotel turístic que obre a la Costa Daurada

El Best Terramarina de la Pineda, a Vila-seca (Tarragonès), és el primer hotel turístic de la Costa Daurada que aixeca la persiana aquest cap de setmana. De moment, però, només pot rebre clients de la regió sanitària. Per això, l’empresa ha llançat una oferta d’obertura amb descomptes d’entre el 35% i el 40%, segons assenyala el director general corporatiu de Best Hotels, Joan Alcubilla.

En concret, l’hotel ofereix una oferta d’allotjament a 50 euros entre setmana i 100 euros el cap de setmana, per habitació. Fins que no arribi la mobilitat entre regions sanitàries i l’obertura de fronteres, la companyia estima ocupacions del 20% durant la fase 3. Una xifra que és clarament insuficient, però que per al grup hoteler suposa una oportunitat de posar a provar els protocols i refermar l’obertura progressiva de més establiments durant les properes setmanes.

A les comarques centrals, l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ofereix descomptes per menjar i per pernoctar al municipi els mesos de juliol i agost. Es tracta de descomptes directes de 10 euros en el cas del sector de la restauració i de 15 euros en el sector hoteler i d’habitatges turístics. Les ajudes es podran descarregar des de l’aplicació mòbil municipal en forma de codis que s’hauran de presentar als establiments en el moment del pagament. Cada persona podrà descarregar un màxim de cinc codis per a bars i restaurants i cinc més per a hotels i pisos turístics. En total hi haurà 10.000 codis de 10 euros i 4.000 codis de 15 euros, la qual cosa suposa una injecció directa al sector de 160.000 euros.

Campanya per als sanitaris: ’Ara us cuidem nosaltres’

De la seva banda, Turisme Garrotxa ha posat en marxa una campanya amb descomptes de fins al 30% a les reserves per als professionals sanitaris. Amb el lema ’Ara us cuidem nosaltres’, el sector turístic vol agrair la tasca que estan fent amb els pacients de covid-19 des de la primera línia i, al mateix temps, contribuir a la reactivació econòmica d’un sector que ha quedat molt tocat per l’estat d’alarma. Més de 35 establiments s’hi han sumat i la campanya estarà oberta fins al 25 de març del 2021, període en què els treballadors sanitaris podran escollir entre diferents estades i experiències turístiques a preus especials.

Pel que fa a la costa gironina, el sector turístic espera ja l’obertura de fronteres. I per això, hi haurà accions que se centraran específicament a atraure els visitants estrangers. L’Associació de Càmpings de Girona treballa amb el Patronat de turisme per impulsar una campanya de promoció “intensa” als Països Baixos. Entre d’altres accions, per exemple, es gravarà un programa a la televisió holandesa sobre els càmpings gironins.

De fet, els holandesos representen fins al 30% dels clients dels càmpings gironins i, juntament amb els alemanys, en són els principals. “L’objectiu de la campanya és recuperar la confiança d’aquest client, i sobretot els sèniors en temporada baixa”, diuen des de l’associació, que també vol fer altres accions similars en altres països.

En paral·lel, municipis del litoral també impulsen campanyes específiques per atraure turisme després de la crisi sanitària. Al Baix Empordà ha nascut ’Platja d’Aro Portes Obertes’. La campanya, impulsada per l’associació d’empresaris, sorteja obsequis, experiències i estades al municipi. S’allargarà fins a finals d’agost i el principal reclam són els sortejos setmanals de lots regal a través d’Instagram.

Vals regal a botigues de roba, esportives, llibreries o òptiques; experiències de salut, esportives i d’oci nocturn, o allotjaments per a una o dues nits amb esmorzar o spa, són alguns dels obsequis que inclou el ’Platja d’Aro Portes obertes’. Des de l’associació, de fet, estan convençuts que la campanya serà “un mirall” per a d’altres municipis turístics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.