Societat

Xina

Covid-19

Incertesa a Xangai després de tres setmanes de confinament

Les autoritats xineses adverteixen que la situació és “crítica”

El rebrot que pateix la ciutat, de 25 milions d’habitants, és de la variant òmicron

Després de diver­ses set­ma­nes d’un con­fi­na­ment molt estricte davant el seu pit­jor rebrot fins ara, els habi­tants de la metròpoli xinesa de Xan­gai viuen immer­sos en la incer­tesa, sense saber quan podran tor­nar a recórrer els car­rers men­tre les pro­tes­tes en xar­xes soci­als són silen­ci­a­des pels cen­sors.

Amb la con­ta­gi­osa vari­ant òmicron en joc, l’objec­tiu és asso­lir allò que les auto­ri­tats ano­me­nen “neteja social dinàmica”, un terme de nova cre­ació que resu­meix l’estratègia actual: tallar les cade­nes de trans­missió entre la població, aïllar en cen­tres de qua­ran­tena els con­ta­gi­ats i limi­tar a aquests recin­tes la pro­pa­gació del virus. “La bata­lla con­tra el virus a Xan­gai es troba en un moment crític, així que no hem de per­me­tre que ningú no es ren­deixi. Qual­se­vol rela­xació a les tas­ques anti­pandèmiques és inac­cep­ta­ble”, asse­gura la vice­pri­mera minis­tra Sun Chun­lan, la per­sona a qui el govern cen­tral envia quan els rebrots es des­con­tro­len, i que des del dia 2 d’abril pas­sat coor­dina l’estratègia anticòvid de Xan­gai.

Men­tres­tant, no dei­xen de sor­gir rumors: un dels més este­sos asse­gura que el 26 d’abril es reo­bri­ran comerços i línies de trans­port públic, i que l’1 de maig s’aixe­carà el con­fi­na­ment, que va començar ofi­ci­al­ment el 28 de març a una part de la ciu­tat, encara que lla­vors ja hi havia zones que por­ta­ven set­ma­nes tan­ca­des. A nivell ofi­cial, no hi ha cap comu­ni­cació sobre això.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.