Societat

DOLORS GARCIA

MESTRE, PROFESSORA DE IOGA I AUTORA “EL IOGA A L’ESCOLA”

“El ioga a l’aula augmenta la confiança i la seguretat”

“Repercuteix en el benestar de l’aula”

“Tenen molts estímuls externs, tot és immediat; necessiten parar i prendre consciència”

Dolors Garcia (Girona), formada amb el RIE (recerca del ioga en l’educació) a França, fa vint anys que aplica les tècniques del ioga en l’educació. Satisfeta, afirma que el seu llibre és el primer que s’ha escrit a les comarques gironines que tracta de manera específica el ioga en el camp de l’ensenyament.

Com definiria de manera molt senzilla el ioga?
La paraula ioga significa unió. La unió de la persona amb si mateixa.
Quan va començar el projecte del ioga a l’escola?
El Departament d’Educació va concedir-me una llicència d’estudis durant un any. Vaig fer un projecte de camp en què vaig donar a conèixer el ioga aplicat a les aules en cinc escoles.
Quins beneficis aporta aquesta pràctica a l’alumnat?
Actualment, el ioga els ha ofert obertura en una època de tancament. L’objectiu del ioga en l’educació és desenvolupar les potencialitats dels alumnes i ajudar-los a créixer com a persones tant per dins com per fora. Però els beneficis van més enllà. És a dir, fem un treball de la part física, mental i emocional. En concret, els ajuda a potenciar la confiança i la seguretat. Són més conscients d’ells mateixos. A més, redueix l’ansietat i l’angoixa. Tanmateix, repercuteix en l’aula, ja que fem un treball col·lectiu que preveu conflictes i assetjament escolar.
Quina va ser la necessitat que la va portar a escriure el llibre?
Els alumnes cada vegada tenen més estímuls externs, tot és immediat. Necessiten parar i prendre consciència del moment present. Convé ressaltar que aquest benestar, a través de la relaxació, repercuteix acadèmicament. Els alumnes fan petites pauses que els ajuden a concentrar-se i rebre millor la informació. I aquesta tasca ens toca als docents, pares i mares.
S’hauria d’invertir més hores en l’àmbit d’autoconeixement i salut mental a l’aula?
Ens han ensenyat a formar els alumnes amb matèries externes a la persona, però no ens han ensenyat a invertir en autoconeixement. Les respiracions, escoltar el cos, tot aquest aprenentatge, juntament amb les matèries formen un desenvolupament cap a l’educació integral, per formar persones més adultes, conscients i lliures. Les eines i els recursos apresos els ajuden per a la vida, amb resultats que arriben a repercutir en la nostra societat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

sanitat

Els hospitals també gestionaran baixes i altes per cirurgia ambulatòria i parts

barcelona
Infraestructures i Serveis

Aposten per desdoblar una línia de mercaderies Saragossa-Tarragona amb estació a Lleida

Lleida
GIRONA

Detecten 555 casos de càncer de còlon en 10 anys amb el cribratge

GIRONA
Societat

Entitats i plataformes es manifesten contra la planta de Lotte

Mont-roig del camp
Societat

Els pastissers preveuen vendre unes 800.000 mones de Pasqua

Barcelona
canvi climàtic

El desglaç polar per la crisi climàtica alenteix la rotació terrestre

barcelona
societat

Rebaixen la condemna a l’exalcalde de Torredembarra pel cas de les guinguetes

Torredembarra
SALT

Un estudi de l'IDIBGI i l'ICO identifica un inhibidor d’una proteïna clau en el procés de la metàstasi

SALT
Societat

Els sindicats de presons convoquen vagues el 26 d’abril i 11 de maig

Barcelona