Societat

Noves mesures a Olot per combatre la discriminació en l’accés a l’habitatge

Es posarà en marxa una campanya de sensibilització i es formarà personal tècnic per evitar aquestes conductes

Una denúncia col·lectiva d’un grup de veïns i veïnes d’Olot per alertar de diferents casos de discriminació racial en l’accés a l’habitatge va propiciar que l’Ajuntament local encarregués un estudi a través del qual s’ha fet una diagnosi de la situació. Tot i que no hi ha xifres, s’han acordat un seguit d’accions per combatre aquestes situacions que aquest dilluns s’han presentat en una roda de premsa conjunta entre l’administració local, la Generalitat, les entitats Càritas Garrotxa, Stop Racisme i l’API de Girona. “Olot ha adquirit el compromís per a la igualtat i la no discriminació”, ha assegurat el regidor d’Habitatge del municipi, Jordi Güell.

Entre les accions previstes hi ha una campanya de sensibilització que es posarà en marxa properament. També s’està treballant en l’edició de material de suport i en la formació de personal tècnic del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, l’Oficina Local d’Habitatge, la Policia Municipal, o el personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. L’objectiu és que estiguin preparats per afrontar aquest tipus de situacions i puguin assessorar als afectats.

Paral·lelament, els API gironins impulsaran un servei de mediació a tota la demarcació per abordar aquesta problemàtica. El seu president, Joan Company, admet que és un problema “real” i que afecta “tot el país”. Company creu que la via de la mediació és molt més efectiva que la de la sanció i per això aposten per fer un treball de pedagogia tant amb el personal com amb els propietaris.

Costa demostrar-ho

Stop Racisme és una de les entitats que denuncia aquesta problemàtica. No té dades sobre quina és la situació real però rep moltes queixes en aquest sentit a través de les xarxes socials. El seu portaveu, Mari Drammeh, admet, però, que és difícil demostrar-ho i que hi ha hagut una “evolució” en els últims anys. “Abans era més directe. Ara, et demanen més requisits que a una persona autòctona o directament t’anul·len una cita dient que ja s’ha llogat”, explica.

Per la seva banda, el president de Càritas Garrotxa, Carles Oller, remarca la importància de parlar sobre aquestes situació i “trencar estereotips”. “És un tema de drets i deures”, afegeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona