Societat

Les estacions d’esquí dels FGC tanquen amb un 1% més d’usuaris

Boí Taüll registra la xifra històrica de 172.702 esquiadors, un 29,5% més que la temporada passada

Tot i que la cli­ma­to­lo­gia no ha acom­pa­nyat i ha sigut un hivern amb poques pre­ci­pi­ta­ci­ons, les sis esta­ci­ons de mun­ta­nya que ges­ti­ona Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC) –La Molina, Vall de Núria, Vall­ter, Espot, Port Ainé i Boí Taüll– clou­ran la tem­po­rada aquest Dilluns de Pas­qua amb un regis­tre d’usu­a­ris supe­rior al de la tem­po­rada pas­sada. Con­cre­ta­ment un 1% més fins arri­bar als 838.082 visi­tants.

Al Piri­neu de Lleida, la tem­po­rada es pot con­si­de­rar de molt bona amb Boí Taüll regis­trant una xifra històrica de 172.702 esquia­dors, un 29,5% més res­pecte l’hivern 2021-2022. A Espot, s’han acu­mu­lat 67.763 visi­tants (un +3,2%) i a Port Ainé fins a 123.226 per­so­nes (un +3,3%).

Al Piri­neu de Girona, la tem­po­rada hiver­nal ha estat més dis­creta amb la Molina sumant 324.000 per­so­nes (-8,1%) i Vall­ter només 52.396 esquia­dors (un -52,6%), amb­dues molt pena­lit­za­des per la manca de neu i les altes tem­pe­ra­tu­res.

Final­ment, a la Vall de Núria la tem­po­rada de neu ha estat posi­tiva amb un total de 97.995 visi­tants, un crei­xe­ment del 10,3% res­pecte la tem­po­rada 2021-2022. Quant als for­fets venuts, fins a 30.635 per­so­nes usuàries han adqui­rit el for­fet de dia a l’estació del Ripollès. Les esta­ci­ons d’FGC han aug­men­tat en un 53,4% la seva comer­ci­a­lit­zació de for­fets i bit­llets de manera anti­ci­pada a través de canal web, un 4% més que l’any pas­sat i en unes xifres molt supe­ri­ors a les habi­tu­als en aquest sec­tor. “Aquest ha estat un any de bona neu al Piri­neu occi­den­tal, mal­grat que a l’ori­en­tal la pre­ci­pi­tació ha estat més mode­rada”, ha reco­ne­gut el pre­si­dent d’FGC, Antoni Segarra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia