Societat

SOCIETAT

Aprovada amb condicions la compra de la Terminal Ferry per part de Grimaldi

La CNMC obliga la companyia a renunciar a part de la seva actual concessió al Port de Barcelona

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat el grup Grimaldi a comprar la Terminal Ferry del Port de Barcelona (TFB) però li ha imposat condicions per assegurar que la seva posició de domini no el faci “elevar preus i empitjorar les condicions d’accés al port d’altres navilieres que necessiten utilitzar les terminals”. Entre els requisits que ha fixat per donar llum verda a l’operació, destaca que la companyia haurà de renunciar a una part de la seva actual concessió al port. En un comunicat que s’acaba de fer públic i recull l’ACN, la CNMC explica que ha fet una “exhaustiva investigació” de la compra perquè implicava forts riscos per a la competència, ja que Grimaldi es convertirà en l’únic gestor de les dues terminals públiques de càrrega rodada i passatgers existents al Port de Barcelona.

A banda de retornar una part de l’actual concessió, Grimaldi ha de facilitar l’embarcament directe des de la passarel·la i el finger de la seva actual terminal a qualsevol competidor que ocupi la superfície on desinvertirà. A més a més, la CNMC li prohibeix participar en cap concurs que l’Autoritat Portuària de Barcelona pugui convocar en el futur per a la concessió de la superfície a la que haurà de renunciar. Grimaldi, per últim, haurà de mantenir a les navilieres competidores que treballen a la Terminal Ferry les condicions comercials actuals, fins que entri un tercer operador a la superfície que abandona, o si no n’entra cap, durant cinc anys. La CNMC imposa aquesta condició per evitar que la companyia italiana “pugui fer valdre la seva posició en la gestió de terminals en el port de Barcelona per restringir la competència en el transport marítim de passatgers i de càrrega, en particular entre la península i Balears”. Amb les condicions, destaca la comissió, les navilieres competidores de Grimaldi que operen actualment a través de TFB “podran mantenir les freqüències i amarraments que utilitzaven de forma habitual i els preus acordats abans de l’operació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona