Societat

L’ACA i Santa Coloma de Farners signen un acord de custòdia que beneficiarà a cinc cursos fluvials

S’executaran millores de l’estructura forestal de les riberes, manteniment de les lleres i control d’espècies invasores

L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) han signat un conveni de custòdia fluvial amb l’objectiu de millorar l’estat de cinc cursos fluvials que transcorren per a la ciutat farnesenca. L’àmbit d’actuació del conveni beneficiarà a la riera de Santa Coloma (el tram que comprèn des de la gorga d’en Vilà fins el tram passat a l’Escola Forestal); la riera de Castanyet o Canadell (el tram comprès des de la confluència de la riera de Castanyet fins el parc de Sant Salvador); el reg del Bagastrà (al seu pas per la urbanització Santa Coloma Residencial); el riu Esplet (el tram entre el creuament de la carretera vella de Girona i fins després del pont de la carretera de Sant Marçal) i el torrent de Fàbregues (tram que transcorre entre la carretera vella de Girona i la confluència amb el riu Esplet).

Aquest acord, amb una durada de quatre anys, preveu una sèrie d’actuacions destinades a la millora de les afectacions de la riera de Santa Coloma per l’episodi del Glòria, que va quedar colmatada de sediments. Les actuacions previstes consistiran en l’eliminació d’espècies exòtiques invasores com la canya, la retirada de residus, l’estassada de branques baixes i desbrossada amb finalitats de millora de l’estructura ripària i la retirada d’aquells arbres caiguts i altres restes vegetals que puguin dificultar el flux d’aigua. L’acord també preveu activitats de participació social, d’educació ambiental i de voluntariat amb la ciutadania i les escoles.

També es preveuen actuacions necessàries per restablir l’equilibri en el balanç de sediments com la permeabilització de rescloses a la riera de Santa Coloma, la recol·locació del sediment i l’adequació d’una passera al reg de Bagastrà, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Air Nostrum amplia els vols entre Barcelona i València

barcelona
GIRONA

Exposició per conscienciar el jovent sobre el risc del consum abusiu d’alcohol

GIRONA

Serret afronta la propera reunió sobre el català a Europa “amb optimisme però amb tota la cautela”

barcelona
societat

El SOC reuneix agents socials, econòmics i ens locals de Girona per avançar en el nou model territorial

girona

La plantilla del 112 de Reus manté la vaga al no arribar a un acord amb Serveo

BARCELONA

L’Institut de Medicina Legal va rebre prop de 400 donacions de cadàvers el 2022, la millor xifra de la història

BARCELONA
societat

El Consell Comarcal del Ripollès es queixa del tall a l’R3: “No és normal ni tolerable”

ripoll
Exposicions

CaixaForum Girona ofereix una mirada polièdrica al fenomen dels videojocs

Girona
SOCIETAT

Dol a Tordera per la mort als 78 anys de Maria Teresa Reyner