Societat

CAMPRODON

S’estrena una guia turística que utilitza la Intel·ligència Artificial

Cam­pro­don estrena una guia turística que uti­litza la Intel·ligència Arti­fi­cial amb l’objec­tiu de “millo­rar l’experiència” del visi­tant. L’han dis­se­nyada les empre­ses New Ideas & Solu­ti­ons i Tri­de­nia i s’ha posat en marxa en fase de prova aquesta Set­mana Santa, amb l’objec­tiu de repli­car-la en altres indrets a par­tir de l’estiu. A través de What­sApp, segons informa l’ACN, l’usu­ari escriu les pre­gun­tes i la guia li res­pon amb l’idi­oma que prèvia­ment s’ha esco­llit. El ven­tall és molt ampli: pro­pos­tes gas­tronòmiques, patri­moni cul­tu­ral o telèfons d’interès, entre d’altres. Per als ajun­ta­ments, a més, els aporta infor­mació sobre el per­fil de visi­tants i les seves pre­ferències.

Aquesta guia turística ali­men­tada amb la tec­no­lo­gia IA vol ser la solució a aquells visi­tants que no tro­ben la infor­mació que els fa falta, entre altres coses, perquè l’ofi­cina de turisme està tan­cada en aquell moment. “Hi ha molts llocs web amb infor­mació, però no està orde­nat de manera intel·ligent; aquesta guia és un motor capaç de bus­car de dife­rents llocs la infor­mació que neces­sita i en l’idi­oma que ho ha dema­nat”, explica Joan Cor­be­lla (New Ideas & Solu­ti­ons), un dels impul­sors jun­ta­ment amb Jordi Puig (Tri­de­nia). S’ha començat amb català, cas­tellà, anglès i francès i la idea és anar-ne incor­po­rant de nous més enda­vant.

El que ha de fer el visi­tant és cap­tu­rar el codi QR amb el mòbil, omplir unes dades com ara lloc de pro­cedència i número de telèfon i tot seguit se li obrirà al canal de What­sApp amb forma de xat amb el mis­satge ‘Ben­vin­gut al ser­vei Cam­pro­don Turisme’. “Res­pon tot allò que li pot pas­sar pel cap al visi­tant, des d’infor­mació turística, històrica o patri­mo­nial i el sis­tema li con­testa de manera ami­ga­ble”, deta­lla Cor­be­lla.

Els impul­sors remar­quen que també és una eina de pro­moció de l’eco­no­mia local per donar a conèixer res­tau­rants, boti­gues i tot el comerç de pro­xi­mi­tat. La infor­mació apa­reix en ordre ale­a­tori i dife­rent a cada recerca per donar les matei­xes opor­tu­ni­tats a tot­hom. “A Inter­net tro­bem pri­mer qui més paga i per tant sem­pre tro­bem infor­mació interes­sada; el nos­tre motor no es com­porta d’aquesta manera, sinó que de forma aleatòria et pre­senta tot­hom que par­ti­cipa acti­va­ment a la vila”, deta­lla. Des del seu punt de vista, aquesta tendència és la que s’ha de poten­ciar per garan­tir la via­bi­li­tat de nego­cis més petits enfront de grans cor­po­ra­ci­ons.

Conèixer els interes­sos del visi­tant

Aquesta eina també per­met reco­llir els interes­sos, moti­va­ci­ons i els dife­rents per­fils del visi­tant i adap­tar l’oferta en funció de les res­pos­tes. Aquest és un punt clau, segons l’alcalde de Cam­pro­don, Xavier Gui­tart: “El que costa més és tenir el retorn de la gent que ens visita, les inqui­e­tuds, què estem fent mala­ment i què cal poten­ciar”. Per al bat­lle, amb una ofi­cina de turisme s’arriba allà on es pot, ja que els recur­sos per­so­nals i econòmics són limi­tats.

Per Jordi Cor­be­lla, “és una opor­tu­ni­tat de futur molt gran en crei­xe­ment i estalvi per direc­ci­o­nar els pocs diners que tenim per pro­moció turística i ser més efi­ci­ents”. L’altre ideòleg del pro­jecte, Jordi Puig, explica que, de cara a l’estiu, pre­ve­uen repli­car aquesta eina a altres punts de Cata­lu­nya i “seguir crei­xent”. L’usu­ari no ha d’assu­mir cap cost perquè són els con­sis­to­ris els que ho assu­mei­xen.

“M’han reco­ma­nat una casa moder­nista, no en tinc ni idea”

La Isa­bel és una turista de Bar­ce­lona que ha vin­gut a Cam­pro­don a pas­sar el dia. Explica a l’ACN que un veí del poble li ha reco­ma­nat una casa moder­nista que aca­ben de refor­mar. No té massa temps i volia fer una visita ràpida. “No tinc ni idea del que anem a veure”, admet. Després de pro­var la guia turística amb IA des­co­breix exac­ta­ment on és i també infor­mació del que hi podrà veure. “Almenys és fàcil d’uti­lit­zar; suposo que si li fas pre­gun­tes més com­pli­ca­des, al final has de pen­sar que és un robot, però ens ha por­tat al lloc”, afe­geix.

Qui també ho veu com a una eina “útil” és la San­dra, pro­ce­dent de Bar­ce­lona. “Està bé perquè no fa falta anar a l’ofi­cina; si tens algun dubte o vols saber algun horari de boti­gues o llocs d’interès està bé poder-ho con­sul­tar”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia