Societat

societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

La Costa Brava és la marca turística que té una capa­ci­tat d’allot­ja­ment més gran de tot el ter­ri­tori català, amb una oferta que supera les 200.000 pla­ces. Així ho recull l’últim informe ela­bo­rat per BIM Con­sul­tors sobre l’impacte econòmic dels càmpings a Cata­lu­nya, que té per objec­tiu valo­rar i conèixer quin és el pes real que té aquest sec­tor en el ter­ri­tori i poder ava­luar la seva apor­tació a la soci­e­tat.

Segons aquest informe, del qual que­den exclo­ses les pla­ces regis­tra­des en HUT (habi­tat­ges d’ús turístic), l’oferta de càmpings a la Costa Brava esdevé la prin­ci­pal moda­li­tat d’allot­ja­ment turístic, amb pràcti­ca­ment 120.000 pla­ces, que repre­sen­ten el 57,5% de la seva oferta d’allot­ja­ment. La clau que explica aquesta importància dels càmpings en el model d’allot­ja­ment és la gran capa­ci­tat indi­vi­dual que tenen; 109 càmpings tenen una capa­ci­tat de 119.325 pla­ces, cosa que implica una mit­jana de 1.094 pla­ces per esta­bli­ment. En el con­junt de la Costa Brava, es poden tro­bar fins a 25 càmpings per sobre de les 1.000 pla­ces d’allot­ja­ment, amb els dos càmpings de Cata­lu­nya amb més capa­ci­tat (de 5.259 i 4.722 pla­ces, res­pec­ti­va­ment).

Pel que fa a la demanda, hi ha hagut un crei­xe­ment sos­te­ni­ble a l’hora de triar el càmping com a prin­ci­pal allot­ja­ment turístic. En aquest sen­tit, un ele­ment que cal tenir pre­sent és l’ori­gen d’aquesta demanda: el 2023 el mer­cat naci­o­nal va ser el que va tenir més pes; va arri­bar al 56% de la demanda. L’altre gran mer­cat és el turista inter­na­ci­o­nal, que va repre­sen­tar un 36% del total; el turista espa­nyol va supo­sar el 8% de la demanda.

En paral·lel, l’informe també des­taca la trans­for­mació que ha expe­ri­men­tat el con­junt del lito­ral català en els últims anys. Un dels fac­tors clau és l’aposta per una oferta qua­li­ta­tiva; els seus allot­ja­ments es van situar entorn de la màxima cate­go­rit­zació del seg­ment. Nova­ment, la Costa Brava no només repre­senta el prin­ci­pal focus d’allot­ja­ment de càmpings, sinó que la seva oferta està espe­ci­al­ment incli­nada cap a una major cate­go­ria. En con­cret, té 4.281 allot­ja­ments de dues estre­lles (3,60%), 37.824 de tres estre­lles (31,70%) i 77.220 de qua­tre estre­lles (64,70%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia