Societat

Reclamen campanyes més "contundents" per la seguretat dels ciclistes

El Servei Català de Trànsit (SCT) recorda que s'han de deixar 1,5 metres de distància alhora d'avançar ciclistes, no fer-ho suposa la pèrdua de 4 punts del carnet de conduir

El portaveu de la Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta, Albert Garcia, exigeix el compliment del metre i mig de distància alhora d'avançar ciclistes. Tot plegat arran de l'atropellament d'aquest migdia, en què han mort dos ciclistes suïssos, un home i una dona de 34 i 33 anys, i un altra, australiana, ha quedat ferida greument a la carretera N-340, al pas per Mont-Roig del Camp, al Baix Camp. La dona ferida ha mort posteriorment a l'hospital.

Albert Garcia explica que "la falta de compliment de la distancia de seguretat del metre i mig alhora d'avançar a bicicletes és la causa més habitual d'aquestes morts". A més a més, en el comunicat es critica les autoritats de Trànsit perquè considera que no divulga prou aquesta norma vial bàsica i assegura que mols conductors fins i tot dubten "de la obligatorietat de deixar el metre i mig".

La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta exigeix "campanyes clares i contundents per tal d'acabar amb les infraccions en l'avançament de ciclistes a les carreteres". Així mateix, la Coordinadora matisa que no respectant el metre i mig de distància en avançar a un ciclista podem matar-lo sense haver-lo tocat amb el cotxe.

Respecte i prudència
Per la seva banda, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha demanat respecte i prudència pels ciclistes a la carretera després de l'accident d'aquest migdia. El SCT recorda que el reglament estableix que s'han de deixar 1,5 metres de seguretat en els avançaments als ciclistes i que no fer-ho suposa una infracció de caràcter greu que pot ser sancionada amb la pèrdua de quatre punts del carnet de conduir. En un comunicat, Trànsit també advoca per la "necessitat d'assolir un espai de convivència a la via pública en què no es pot oblidar que ciclistes, vianants i motoristes sempre són la part més feble a l'asfalt".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.