Societat

La crisi provoca que el preu de les disfresses es valori més que l'estètica

El client ha reduït el pressupost en vestuari al voltant d'un 30% respecte de l'any passat

Els estudiants estrangers són els que més diners s'hi gasten

Menys pressupost però la mateixa disbauxa per Carnaval: la venda de disfresses es manté respecte d'altres anys però la crisi es fa notar i es valora més la part econòmica que l'estètica. Una prova d'això és que el client ha reduït entre un 30% i un 40% la despesa, i si abans la mitjana se situava per sobre dels 100 euros, ara ha baixat als 60, reconeix la responsable de comunicació de Menkes, Begoña Campelo. Qui més gasta de mitjana són els estudiants estrangers, amb una despesa d'entre 30 i 90 euros; però el client de nivell econòmic alt continua pagant un preu elevat pel lloguer de la disfressa, al voltant de 150 o 190 euros la nit.

Però un altre dels efectes de la crisi és que, en lloc d'optar per llogar disfresses, la gent es dissenya el seu propi vestuari. En aquest sentit, l'empresa Party Fiesta aposta per la filosofia Do it yourself (Fes-ho tu mateix), és a dir, per la creació de disfresses amb complements de la mateixa marca a baix preu. “Hem volgut apostar pels accessoris perquè permeten crear un look adequat i econòmic”, afirma Laura Crespo, responsable de màrqueting de Party Fiesta. Amb un pressupost de 10 a 30 euros el client pot dissenyar-se la disfressa. La cooperativa Abacus també ofereix productes a un preu reduït. “El més demanat són les planxes EVA”, unes làmines d'espuma que permeten modelar el disseny de la disfressa, explica Sònia Pérez, sotscap de l'Abacus d'Urquinaona. Monster High i Michael Jackson s'entreveu que seran les disfresses de més èxit.

LA XIFRA

30
euros
per nen és el que es gasta una família en la disfressa de Carnestoltes.

Augmenta la venda de complements

Els complements estan en auge. Les botigues ofereixen una gran varietat de productes que permeten fer una disfressa amb pocs diners. La Bolsera, botiga especialitzada en articles de festa, fa anys que aposta pels complements: “Per nosaltres és un article molt més important que la disfressa perquè la gent busca originalitat i un preu baix”, explica Magdalena Guirao, responsable d'articles de festa. Les perruques són el complement que més es compra. Des de 5 euros i fins a 30, l'usuari pot trobar un assortiment de productes que permetran crear el seu propi disseny. El maquillatge continua sent el producte que més sortida té aquestes dates. Aquest any triomfen les cicatrius i la sang. “Demanen tot el maquillatge que tingui a veure amb els zombis”, conclou Guirao.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Olot

Compren una antiga tèxtil per consolidar una illa educativa

Olot
Olot

La Plataforma Protegim el Volcà Montsacopa rep el suport de tres associacions de veïns

Olot
SOCIETAT

Els col·lectius LGTBI de Barcelona reclamen la superilla 28 de Juny

Barcelona
Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona