Societat

Més gironins que voten per triar què volen per al seu barri

Un total de 2.463 veïns voten els pressupostos participats dels barris

Un 1,1% més que l'any 2013

La consulta dels pressupostos participats dels barris de Girona del 2014 ha estat del 3,40% dels 72.372 veïns majors d'edat i empadronats a la ciutat que hi estaven cridats. Eren de 29 barris, excepte Montilivi –perquè van escollir el projecte per dos anys per eliminar barreres arquitectòniques al carrer Punta del Pi–. Entre ahir i abans-d'ahir, van anar a votar 2.463 gironins, 1.019 més que el 2013 (un 1,18% més).

L'estudi sobre fressa al Barri Vell i a Figuerola-Bonastruc; millorar la carretera de Camp d'Or de Campdorà; un projecte socioeducatiu a Can Gibert del Pla; l'ascensor al passatge Picapedrers del Carme-Vista Alegre i el pla de dinamització del barri de la Devesa-Güell són els projectes més votats en aquests barris. Els veïns de Domeny i Taialà van apostar per panells informatius de velocitat a la Riba i Bracons; els de l'Eixample, per la millora del carrer de La Salle; els de la Font de la Pólvora, per arranjar un mur de la rotonda; els de Fontajau, per millores a la plaça de la Font i els del grup de Sant Daniel, per habilitar un espai de barbacoes.

A Germans Sàbat, van rebre el mateix nombre de vots el projecte per arreglar un mur a la riera Bullidor i la zona verda del barri i, a Torre Gironella, l'opció cap dels projectes proposats va ser la guanyadora. Al Mas Catofa, els veïns van dir que volen un espai de jocs infantils; al mas Ramada, millores al carrer Pineda; al Mercadal, la dels llambordins del carrer Hortes; a Montjuïc, a la plaça Fita; a Palau-sacosta-Mas Xirgu-Avellaneda, una nova vorera al camí de Fornells; a Pedreres, un ascensor públic i, a Pedret, condicionar la llera del Ter. Al Pla de Palau i Sant Pau, els veïns va apostar per uns jocs a la Pauleca; a Pont Major, per millorar el cantó del carrer Comerç; a la Torrassa, per adequar al camí de la zona alta; a Sant Daniel, per refer les escoles; a Sant Narcís, per enderrocar la plaça Ermessenda; a Sant Ponç, per millorar la plaça; a Santa Eugència, per un projecte socioeducatiu; a Torre de Taialà, per arreglar la passera Lorca i, a Vila-roja, per instal·lar càmeres de vigilància.

Més punts de votació per a l'any vinent

La Pujada de la Torrassa (22,6%), Campdorà (19,4%), Pedret (13,7%), Mas Ramada (12,2%) i Mas Catofa (11,2%) van ser els barris amb més participació. On va augmentar més significativament va ser a Sant Narcís, a Palau-sacosta, Avellaneda i a Pedret, amb 329, 148 i 85 persones. La regidora d'Hisenda, Àngels Planas, va valorar positivament aquest increment i el regidor de Serveis Socials, Eduard Berloso, va anunciar més punts de votació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

barcelona

Denuncien persecució institucional a la Policía Nacional per unes llambordes a Via Laietana

BARCELONA
L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat
sabadell

L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat

SABADELL
barcelona

Collboni obté consens per reiniciar el cobriment de la ronda de Dalt

barcelona
Societat

Ni cotxes ni lògica

girona
BANYOLES

Cor de Teatre farà el pregó de la festa major de Sant Martirià

banyoles

Relleu al capdavant de Càritas Barcelona

barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol i temperatures amunt

barcelona

Vall d’Hebron escurça el temps de resposta amb pacients d’ictus

barcelona
societat

Figueres col·labora amb la selecció de personal del centre logístic d’Amazon d’El Far

figueres