Societat

ULLDECONA (Montsià)

Festes Quinquennals

Barreja de religiositat i festa grossa

Des del 1944 els falduts (com es coneix els habitants d'Ulldecona) celebren les Festes Quinquennals. El poble sencer baixa, a peu i en romeria, la marededéu de la Pietat des de l'ermita (situada a uns quatre quilòmetres de la població) i, durant nou dies, la passeja per cada un dels seus carrers i carrerons. Tots els anys acabats en 4 i en 9, a més de celebrar la festa major, Ulldecona esclata de fervor religiós.

Després de la romeria, la imatge entra al poble pel carrer Major, ple a vessar, fins a l'església. L'alegria es barreja amb llàgrimes en una població que es transforma. Els carrers, vestits de festa, llum i flors, reben la seva patrona en processó. Es netegen les façanes i durant les nits d'estiu els veïns culminen els projectes de decoració que han ideat, debatut i somiat des de fa mesos.

Del 4 al 13 de setembre. Al centre del poble i als sectors de Sant Vicent (dia 5), Sant Cristòfol (dia 7), Sant Antoni (dia 8), Sant Pasqual (dia 9), la Puríssima (dia 10) i Sants Màrtirs i Mare de Déu del Roser (dia 11)

ACTES RELIGIOSOS

Divendres dia 4
19.00 h, sortida de la marededéu des de l'ermita fins al poble.
A les 20.30 h, arribada de la marededéu a la plaça de l'Església.
Diumenge dia 6
A les 10.30 h, missa solemne. Romeria cap a Sant Joan del Pas.
16.00 h. Romeria cap al castell.
18.30 h. Romeria cap a Valentins.
20.00 h. Missa vespertina.
Dissabte dia 12
22.00 h. Rosari i novena. Processó dels farolets. Ofrena floral.
Diumenge dia 13
9.00 h. Romeria cap a l'ermita.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

A informació pública les expropiacions de la nova plaça d’Espanya de Girona

GIRONA

Palamós habilitarà la visita virtual al refugi de la Guerra Civil al pati de l’escola La Vila

palamós
societat

La CUP-SOM POBLE amplia les candidatures a les comarques gironines

girona

Madrid insta a reactivar el grup de treball per al traspàs de rodalies

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada assolellada

Barcelona

Els lletrats de l’administració de justícia pacten amb el govern espanyol i paren la vaga

BARCELONA

Defensem el tren de l’Empordà reclama l’estació de Figueres on és ara i amb les vies soterrades

figueres

Ampliació de la llar d’infants municipal de Banyoles

BANYOLES

Llum verd als lectors de matrícules de la Garrotxa

OLOT