Societat

El cap de llista d'ERC a Castellbisbal a les municipals del 2011, detingut per assetjar menors a través de les xarxes

La formació republicana ha decidit suspendre cautelarment de militància Pere Nolasc

Tenen identificades 25 víctimes, totes elles noies d'entre 11 i 16 anys, tot i que no descarten que en puguin aparèixer d'altres

Els Mos­sos d'Esqua­dra van dete­nir dijous qui va ser cap de llista d'ERC a les últi­mes elec­ci­ons muni­ci­pals, Pere Nolasc Ramis, com a pre­sumpte autor dels delic­tes de pros­ti­tució i cor­rupció de menors i por­no­gra­fia de menors. Segons els Mos­sos, Nolasc, de 47 anys, con­tac­tava amb noies i se'n gua­nyava la con­fiança per fer-les des­pu­llar davant de la càmera web; uns fets que hau­rien començat el 2011.

Els agents van tro­bar al seu ordi­na­dor diver­sos arxius en què apa­rei­xien menors nues, i en algun cas, rea­lit­zant pràcti­ques sexu­als. També con­te­nia arxius pedòfils, des­car­re­gats d'Inter­net. Hi ha almenys 25 menors afec­ta­des, d'entre 11 i 16 anys. Ha pas­sat a dis­po­sició del jut­jat, que n'ha decre­tat l'ingrés a presó.

La for­mació repu­bli­cana ha anun­ciat en un comu­ni­cat que ha deci­dit sus­pen­dre cau­te­lar­ment de militància Pere Nolasc “a l'espera de poder con­fir­mar els fets”.

Segons un comu­ni­cat dels Mos­sos, el 7 d'agost pas­sat els agents van dete­nir un home de 47 anys, de naci­o­na­li­tat espa­nyola i veí de Cas­tell­bis­bal (Vallès Occi­den­tal), com a pre­sumpte autor dels delic­tes de pros­ti­tució i cor­rupció de menors i por­no­gra­fia de menors. El detin­gut és Pere Nolasc Ramis, que va encapçalar la llista dels repu­bli­cans de Cas­tell­bis­bal el 2011, en les dar­re­res muni­ci­pals, tot i que no va entrar a l'ajun­ta­ment. ERC ho ha comu­ni­cat als mit­jans així: “Davant de les notícies apa­re­gu­des avui [ho ha avançat la cadena Ser] i a l'espera de poder con­fir­mar els fets, Esquerra Repu­bli­cana ha adop­tat la decisió de sus­pen­dre de militància de forma cau­te­lar a Pere Nolast Ramis, de Cas­tell­bis­bal”.

Segons els Mos­sos, el detin­gut uti­lit­zava un per­fil d'una xarxa social d'Inter­net per con­tac­tar amb noies menors d'edat, gua­nyar-se la seva con­fiança i, poste­ri­or­ment i fer-les des­pu­llar davant la càmera web. El per­fil al·ludia a un per­so­natge històric ano­me­nat Roc Pons, que alguns menors con­sul­ten en el marc dels seus estu­dis. Els agents van con­fir­mar que s'esta­ven pro­duint aquests con­tac­tes i pràcti­ques, i que de fet, ho duia a terme des del 2011.

Un cop iden­ti­fi­cat el pre­sumpte autor, el van dete­nir i en l'entrada i regis­tre rea­lit­zada al seu domi­cili van tro­bar diver­sos arxius on apa­rei­xien noies menors nues i, en algun cas, rea­lit­zant pràcti­ques sexu­als. L'arres­tat també dis­po­sava de gran quan­ti­tat d'arxius amb con­tin­gut pedòfil, des­car­re­gats d'inter­net, segons el comu­ni­cat del cos poli­cial.

Els Mos­sos tenen iden­ti­fi­ca­des 25 vícti­mes, totes elles noies d'entre 11 i 16 anys, tot i que no des­car­ten que en puguin aparèixer d'altres a mesura que ana­lit­zin els arxius informàtics inter­vin­guts. Nolasc ha pas­sat a dis­po­sició del jut­jat, que n'ha decre­tat l'ingrés a presó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia