Societat

El trànsit ferroviari entre Girona i Caldes de Malavella es restableix per les dues vies

Els treballs per tornar a electrificar el punt de la catenària afectat finalitzen poc abans del migdia

Adif apunta a un error humà durant els treballs de manteniment de la línia

El trànsit fer­ro­vi­ari entre Girona i Cal­des de Mala­ve­lla ha que­dat res­ta­blert com­ple­ta­ment quan pas­sa­ven cinc minuts de tres quarts de dotze del mig­dia. La cir­cu­lació per les dues vies del tram afec­tat s'ha nor­ma­lit­zat un cop han fina­lit­zats els tre­balls de repa­ració de la catenària, que ha patit un tall poc abans de les cinc del matí, segons ha infor­mat Adif.

En els tre­balls per repo­sar els fils de con­tacte de la catenària tallats hi han par­ti­ci­pat una desena de tècnics, a més de maquinària específica.

L'ens ges­tor d'infra­es­truc­tu­res fer­roviàries ha apun­tat a un error humà com la causa més pro­ba­ble de la incidència, que s'ha produït entre la ter­mi­nal de mer­ca­de­ries de Girona i les vies gene­rals.

En aquest punt s'esta­ven desen­vo­lu­pant uns tre­balls de man­te­ni­ment del sis­tema d'elec­tri­fi­cació, que nor­mal­ment es duen a terme de nit.

Una loco­mo­tora s'ha des­plaçat al vol­tant de les vuit d'aquest matí per reti­rar el tren de mer­ca­de­ries que s'ha tro­bat amb la incidència i que impe­dia la cir­cu­lació en els dos sen­tits de la cir­cu­lació.

A par­tir de les nou del matí, els trens han pogut cir­cu­lar per via única fins que poc abans de les dotze el trànsit fer­ro­vi­ari ha que­dat com­ple­ta­ment res­ta­blert.

Les línies afec­ta­des han estat la R1, entre Port­bou i Bar­ce­lona, i la RG1, entre Figue­res i Port­bou i l'Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat. Renfe ha habi­li­tat un ser­vei alter­na­tiu de trans­port per car­re­tera per cobrir el tram afec­tat men­tre es reso­lia la incidència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia