Societat

Caos circulatori per la vaga de metro a Barcelona

Els accessos a la ciutat registren cues quilomètriques de fins a dotze quilòmetres per l'aturada convocada per aquest dilluns, coincidint amb l'inici del Congrés Mundial de Mòbils

La vaga de metro coin­ci­dint amb l'inici del Congrés Mun­dial de Mòbils a Bar­ce­lona ha pro­vo­cat un dilluns caòtic als acces­sos de la capi­tal cata­lana, que ha acu­mu­lat reten­ci­ons qui­lomètri­ques a pri­mera hora, que han arri­bat als dotze quilòmetres. La situ­ació s'ha com­pli­cat amb la pluja que ha cai­gut a la ciu­tat a pri­mera hora del matí i en diver­sos acci­dents de trànsit que s'ha regis­trat en algu­nes vies d'accés a la ciu­tat.

El Metro de Bar­ce­lona ha tan­cat des de pri­mera hora una vin­tena d'acces­sos com a mesura pre­ven­tiva per evi­tar aglo­me­ra­ci­ons i ges­ti­o­nar el flux de pas­sat­gers, encara que ha man­tin­gut ober­tes totes les esta­ci­ons de la xarxa. Segons Trans­ports Metro­po­li­tans de Bar­ce­lona (TMB), el número d'usu­a­ris que ha optat per uti­lit­zar el metro ha bai­xat res­pecte a un dia nor­mal, mal­grat la qual cosa s'ha produït alguna aglo­me­ració pun­tual.

Així ho ha infor­mat en un comu­ni­cat TMB en la pri­mera de les dues jor­na­des pre­vis­tes per aquesta set­mana en el Metro (la segona és dime­cres), coin­ci­dint amb el Mobile World Con­gress (MWC).

Segons l'empresa, la vaga s'està desen­vo­lu­pant sense incidències, amb menys afluència de pas­sat­gers de l'habi­tual en un dia labo­ra­ble i aglo­me­ra­ci­ons pun­tu­als.

Els ser­veis mínims són del 50% del ser­vei en hora punta (de 6.30h a 9.30h) i entre les 16 h i les 20h) i del 30% la resta de fran­ges horàries. Així al'hora punta els trens cir­cu­len cada set o vuit minuts (cada 11-12 minuts en el cas de les línies automàtiques).

El trànsit

El Ser­vei Català del Trànsit (SCT) ha infor­mat que en els acces­sos nord a Bar­ce­lona s'ha regis­trat 8 quilòmetres de reten­ci­ons en la C-58, entre Bar­berà del Vallès i el Nus de la Tri­ni­tat, la qual cosa ha obli­gat a obrir el car­ril VAO a la cir­cu­lació de tota mena de vehi­cles d'entrada a la ciu­tat.

L'Auto­pista del Vallès ha supor­tat igual­ment 5,5 quilòmetres de cues entre Ripo­llet i el Nus de la Tri­ni­tat, men­tre que en la C-16 hi ha 11 quilòmetres a Sant Cugat, en la C-17 les cues se suc­ce­ei­xen durant 5 quilòmetres a Mollet i en l'AP-7, també a Mollet, es regis­tren 7 quilòmetres de reten­ci­ons.

En les vies d'accés a Bar­ce­lona des del Baix Llo­bre­gat hi havia encara a les 9h del matí 10 quilòmetres de cues entre Molins de Rei i l'avin­guda de la Dia­go­nal de Bar­ce­lona, en l'AP-2, qua­tre quilòmetres a l'altura del Papiol i la A2 a Pallejà ha arri­bat a acu­mu­lar uns 6 kilòmetres.

Les Ron­des de cir­cum­val·lació de la ciu­tat han anat molt ple­nes i en la de Dalt, entre la car­re­tera d'Esplu­gues i el Nus de la Tri­ni­tat,s'han regis­trat 12 quilòmetres de reten­ci­ons.

Altres atu­ra­des aquesta set­mana

Jun­ta­ment amb la del metro, també hi ha con­vo­cada durant els dies de cele­bració del Congrés Mun­dial del Mòbil una vaga par­cial d'auto­bu­sos de TMB, per demà dimarts i també per dijous, que inclou atu­ra­des entre les nou i les onze del matí, entre altres fran­ges horàries amb menys afec­tació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia