Administracions

Permís judicial per mantenir el servei de bus a Palamós

El jutge accepta la moratòria que demanava la Mancomunitat de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega fins que es resolgui el nou concurs públic, que finalment ja ha iniciat la tramitació

El servei de transport públic a Palamós i Calonge i Sant Antoni es mantindrà fins que es resolgui el concurs per adjudicar-lo. Així s’ha establert arran de l’obtenció del permís judicial, a manera de moratòria. El Tribunal Superior de Justícia va donar la raó a l’antiga concessionària –que ja havia guanyat un primer contenciós– en el sentit que l’adjudicació no s’havia fet correctament.

El president de la Mancomunitat de Municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega i alcalde de Palamós, Lluís Puig, explica que es continua “treballant per poder tornar a posar a licitació un servei de transport conjunt per a Palamós i Calonge i Sant Antoni, ara incloent-hi també Vall-llobrega”. Però no serà fàcil. Tot i que la tramitació ja camina, la posada a licitació serà lenta i complicada, especialment per la nova llei de transports públics, que en aquesta mena de contractes obliga a fer-ne publicitat en un àmbit europeu. Això s’ha fet a través de la Mancomunitat de Municipis, que posarà a licitació un contracte de set anys de durada amb un valor d’uns 300.000 euros. Amb tots els terminis legals, però, el concurs no es podrà fer abans del dia 3 de juny del 2019.

Un altre element important és que en la tramitació del contracte –que serà per set anys i englobarà els municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega– es deixa oberta la possibilitat, a través d’una esmena de la mateixa Generalitat, que la licitació es faci en dos lots, per un valor que se situaria entre els 3.850.000 i els 4.200.000 euros.

“Creiem que la posada a licitació de manera conjunta en un sol lot és la millor opció, ja que és la que ens permet oferir el millor servei als ciutadans”, destaca Lluís Puig.

LA DATA

03.06.19
Fins al juny
no es podrà posar a licitació el servei de transport públic, en què s’ha acordat incloure també Vall-llobrega.

LA FRASE

Creiem que la posada a licitació de manera conjunta és la millor opció. Ens permet oferir el millor servei
Lluís Puig
president de la mancomunitat de Palamós, Calonge i Vall-llobrega

Un llarg litigi judicial

L’empresa Crurisa va quedar l’any 2008 sense fer aquest servei de transport de viatgers a les dues poblacions després de més de quatre dècades. El motiu d’aquest canvi va ser la decisió del govern de la Generalitat de redefinir el model de transport públic de viatgers a la comarca del Baix Empordà. Uns canvis que no només van afectar l’empresa, sinó també els horaris, els trajectes, les freqüències de pas i les tarifes. En aquell moment, la Generalitat va donar la concessió del transport urbà i interurbà a Sarfa, empresa del grup Sarbús. En el cas de Palamós i Calonge i Sant Antoni, els ajuntaments i la Generalitat van firmar un conveni que va entrar en vigor el juny del 2008. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en una interlocutòria del 29 de gener passat, va tornar a donar la raó a l’antiga concessionària, Crurisa. La resolució considera acreditat que la sentència ferma del 2014 no es va executar mai i advertia que el nou conveni firmat per la Generalitat, Palamós i Calonge i Sant Antoni era un “calc mal dissimulat” del de l’any 2008.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona