Administracions

ARTUR COLOMER

ALCALDE DE SANT FELIU DE PALLEROLS

“És difícil gestionar el contacte social”

L’alcalde afirma que, en un poble petit, els veïns estan acostumats al contacte social i que hi ha moments de relaxació quant a les distàncies socials

Ajudar les persones i les empreses és la prioritat de l’Ajuntament

Iniciatives
Lluny de defugir la situació creada per la pandèmia del coronavirus, a Sant Feliu de Pallerols sorgeixen iniciatives que l’afronten cara a cara. No els ha tremolat el pols a l’hora de convocar per les xarxes un concurs de dibuix infantil i juvenil amb aquest virus com a protagonista. No és una activitat que es quedarà a domicili, sinó que, un cop es relaxi l’estat d’emergències, s’organitzarà una exposició, perquè tothom qui vulgui pugui contemplar les creacions dels més petits i joves de Sant Feliu de Pallerols.

Aten­dre les per­so­nes més vul­ne­ra­bles i donar suport als nego­cis, sobre­tot, els més afec­tats per la situ­ació actual, és la prin­ci­pal pri­o­ri­tat de l’Ajun­ta­ment de Sant Feliu. L’alcalde repassa el dia a dia del poble i en des­taca les prin­ci­pals for­ta­le­ses.

Com afecta la Covid-19 el dia a dia del poble?
Hem hagut de modi­fi­car els nos­tres com­por­ta­ments soci­als i a Sant Feliu, en ser un poble rela­ti­va­ment petit, on pràcti­ca­ment tots ens conei­xem, es fa més com­pli­cat de ges­ti­o­nar el con­tacte per­so­nal del dia a dia, com sem­pre havíem tin­gut entre veïns. Hi ha hagut alguns moments de rela­xació que fan que no es com­plei­xin distàncies de segu­re­tat reco­ma­na­des entre veïns, però con­si­dero que són fets pun­tu­als, i en gene­ral la gent està cons­ci­en­ci­ada. Com a pro­blemàtica, evi­dent­ment la pre­o­cu­pació pels nego­cis que han hagut de tan­car, com ara per­ru­que­ries, bars, res­tau­rants, cases rurals i hos­ta­le­ria en gene­ral, i pre­o­cu­pació per les per­so­nes vul­ne­ra­bles soci­al­ment, que també ho estan pas­sant mala­ment.
Han hagut de ‘renyar’ molta gent?
En algun cas, hem hagut de dema­nar que s’anes­sin com­plint les obli­ga­ci­ons sanitàries que s’exi­gien, sobre­tot als ini­cis de la crisi, en què hi va haver certa con­fusió.
Els ser­veis muni­ci­pals estan en tensió?
Evi­dent­ment, els hem hagut d’adap­tar a la situ­ació actual i, de moment, els ser­veis bàsics es van donant amb certa nor­ma­li­tat. Pel que fa als ser­veis que afec­ten més la tem­po­rada d’estiu, com l’ober­tura de la pis­cina muni­ci­pal o els casals d’estiu, estem espe­rant les ordres de Sani­tat. Estem tre­ba­llant amb pre­visió, per tenir aquests ser­veis a punt per si s’han de donar.
Qui­nes són les prin­ci­pals neces­si­tats que ha detec­tat?
Mol­tes, però una de les més relle­vants és la d’esta­blir un marc coor­di­nat comar­cal per donar suport a les empre­ses i nego­cis que tenen difi­cul­tats. També pen­sem que les empre­ses i autònoms de Sant Feliu han de rebre més aju­des de la Gene­ra­li­tat i de Madrid, i els ajun­ta­ments hem de tro­bar fórmu­les per aju­dar-los de forma indi­recta, com per exem­ple fomen­tar la pro­moció turística local després del con­fi­na­ment. Estem estu­di­ant totes les vies pos­si­bles.
Com s’orga­nitza el volun­ta­riat?
Des del prin­cipi de la crisi, se’ns van ofe­rir mol­tes per­so­nes per for­mar part d’una xarxa de volun­ta­riat, que coor­di­nem des de l’Ajun­ta­ment i que ha ser­vit per repar­tir mas­ca­re­tes a tota la població, tant d’adults com d’infants, o per fer com­pres per a la gent que no pot sor­tir de casa seva, o per con­tac­tar-hi de forma telefònica per escol­tar les seves neces­si­tats. Estem molt agraïts pels volun­ta­ris i per l’espe­rit soli­dari que està impe­rant en tot moment.
Com ate­nen les per­so­nes més vul­ne­ra­bles?
En aquest cas des del pri­mer moment vam con­si­de­rar pri­o­ri­tari anar fent un segui­ment per­so­na­lit­zat de tots els casos, sobre­tot els de gent gran, espe­ci­al­ment els que viuen sols. Es va man­te­nint un con­tacte regu­lar amb ells. També, jun­ta­ment amb el Con­sorci d’Acció Social de la Gar­rotxa, es fa un segui­ment de les famílies més vul­ne­ra­bles. En l’àmbit edu­ca­tiu, hem faci­li­tat ordi­na­dors i xarxa d’inter­net a les famílies que ho han reque­rit per tal de seguir la pro­gra­mació esco­lar en línia. Hem habi­li­tat un telèfon les 24 hores del dia, per a qual­se­vol emergència social que es detecti al poble.
Alguna ini­ci­a­tiva per des­ta­car?
Des de l’inici de la crisi han anat sor­tint diver­ses ini­ci­a­ti­ves, com per exem­ple les clas­ses de ioga que fa una veïna a través de les xar­xes soci­als, etc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.