Administracions

Platja d’Aro medita reduir hores de tall a l’eix central

L’alcalde (PSC) i els portaveus d’ERC i Comuns es reuneixen amb els comerciants crítics amb la restricció i els ofereixen flexibilitzar restriccions

La decisió, la prendrà demà el consell de Desenvolupament Econòmic local

El govern de Castell-Platja d’Aro (PSC-ERC-Comuns) va abordar ahir la polèmica pel tall al trànsit de l’eix comercial de l’avinguda s’Agaró, que ha fet mobilitzar desenes de petits comerciants arran dels preparatius per reconfigurar la calçada amb un únic carril i amb el trànsit barrat des d’inicis de la setmana passada. L’alcalde, Maurici Jiménez, va defensar que la idea s’havia aprovat en el marc del consell de Desenvolupament Econòmic local, i de cara a talls de tardes i nits. Però va instar els comerciants a plantejar una proposta i sotmetre-la a debat urgent, demà mateix, en el marc del mateix òrgan.

El tall per repintar la calçada de l’eix, i col·locar-hi pilones i mobiliari, bancs i testos amb plantes, s’ha fet massa llarg abans d’un cap de setmana especialment dolent per al comerç de l’àmbit. La calor sobtada i la manca de turistes en hotels segurament no hi han ajudat, concedia el president de l’Associació d’Empresaris (Adem), Manel Canadell, que inscriu la diagnosi en la llarga llista d’excuses possibles del sector comercial. Però la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Montse Rovira, ja va plantejar ahir la possible solució d’endarrerir l’hora del tall al trànsit més cap al vespre. O fins i tot restringir-la als caps de setmana fora de la temporada alta de juliol i agost.

Els problemes detectats

El consistori plantejava un assaig amb el vial en un únic sentit, sud, després dels problemes detectats d’any passat per als vehicles que entraven des de Sant Antoni i Palamós. Però els comerciants de les galeries es queixen que entre setmana, i sense públic estranger, els locals defugen transitar la zona. Posaven com a exemple que l’estanc de l’avinguda factura un 40% menys amb el vial tallat, i demanaven revertir les obres i recuperar els dos carrils amb el mínim d’hores de tall possible. També alerten que aquests dies es colaven vehicles pels dos extrems i es trobaven de cara pel carril únic, cosa que es vol solucionar amb la demolició de l’illeta al giratori de davant l’Ajuntament i la senyalització.

El repte de redefinir com serà l’avinguda

Des de l’Adem, Canadell deixava clar que tampoc veuen clar el format actual, amb bancs de formigó que dissuadeixen d’asseure’s a les terrasses –les grans beneficiades per la pacificació–, i molts veïns critiquen que al final serveixen com a “berenador” per consumir gelats o refrescos comprats als supermercats. Per l’entitat, caldrà avaluar els resultats de l’estiu amb un carril, confrontar-los amb els de l’estiu passat –amb dos carrils i sense aparcament– i decidir si l’eix es deixa com estava, amb trànsit rodat, després de la reforma a què s’ha de sotmetre per instal·lar-hi nous col·lectors de clavegueram i pluvials i la reurbanització paral·lela.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona