La Bisbal proposa reconvertir la ronda en un vial urbà de caire comercial quan la variant estigui construïda

Acaba el termini per presentar les al·legacions al projecte de la variant

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) de la Generalitat va exposar a informació pública, a final de juliol, el nou estudi informatiu de l'autovia de la Bisbal. L'Ajuntament de la Bisbal ha presentat una desena d'al·legacions al projecte. Els partits en el govern (ERC i CiU) i el PSC, a l'oposició –ICV n'ha quedat al marge–, s'han posat d'acord a demanar que s'eviti el pas obligat pel nucli urbà i es faciliti l'accés al sud de la Bisbal.

Camins històrics

Així mateix, demanen que es construeixi un sobreeixidor al Raig i al Daró; millorar i rebaixar la cota de l'enllaç amb la carretera de Cruïlles (GI-664); incorporar des de l'enllaç de Santa Cristina un vial de connexió amb la C-66 i buscar solucions per als camins públics tallats per la variant, especialment als camins històrics a Fonteta i el de Cruïlles-Girona, on es proposa allargar el túnel de Fonteta i substituir els talussos per viaductes. Per altra banda, també es proposa la millora de la mobilitat urbana condicionant una sèrie de carrils bici que ressegueixin l'eix del Daró o la reconversió de l'actual C-66 en un eix urbà de caire comercial.

Per la seva banda, l'alcalde de Forallac i el de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura basen les seves esmenes tècniques en el fet que no consideren correcta la tramitació de l'estudi de l'autovia, que ha esborrat totalment l'opció nord. Els ajuntaments coincideixen que l'opció nord tenia una incidència sobre el territori molt inferior que qualsevol dels dos trams del sud.

Al seu torn, l'Ajuntament de la Pera ha presentat un informe sobre afectacions a serveis i uns camins que no es tenien en compte en el projecte, i fa una esmena perquè es redueixi l'impacte visual que suposarà la carretera.

L'Ajuntament de Corçà, que es decanta per l'opció A –que va més cap a Monells–, sol·licita millores en els enllaços i la connexió amb el polígon industrial i que al voltant de Santa Cristina hi hagi un seguit de falsos túnels, a més de mantenir tota la vegetació que es pugui.

Pel que fa a l'Ajuntament de Rupià, el seu alcalde, Jordi Dalmases, no va respondre a les trucades que aquest diari li va fer.


ELS ALCALDES AFECTATS

LLUÍS SAIS (ERC)
alcalde de la bisbal
«És una obra que no ens fa gràcia a ningú. Tenim molta feina perquè hem de treballar per fer pressió al conseller Nadal perquè tinguin en compte les nostres al·legacions»
JOSEP SALA (CiU)
alcalde forallac
«Hi ha un estudi informatiu que no s'ha resolt, que ha desaparegut del mapa. Valorem molt negativament tot l'estudi perquè ens han imposat la pitjor opció»
RAMON NADAL (JPM)
alcalde de cruïlles, monells i sant sadurní de l'heura
«Cal que tinguin en compte les nostres esmenes al projecte, perquè si no és així el pròxim pas és la via del contenciós administratiu»
MARIA CARME GÜELL (IpP-PM)
alcaldessa de corçà
«Hem demanat que es mantingui tota la vegetació que es pugui per així minimitzar l'impacte visual i natural que suposa aquesta obra»

2.000 al·legacions veïnals

En el període d'exposició de l'estudi informatiu de l'autovia, que va acabar el dia 10 d'octubre per als particulars, les entitats i persones, agrupades en un únic moviment, van presentar 1.838 signatures en forma d'al·legació. Unes 1.500 es corresponien a veïns de la Bisbal; 214, a Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura; 163, a Fonteta, i 28, a Rupià. En aquest sentit, i segons Totbisbal, grups i persones amb una posició sobre l'autovia de la Bisbal d'Empordà es concentraran els dissabtes dels mesos de novembre i desembre a la plaça Major per intercanviar informació sobre el projecte, i no descarten fer-ho de manera indefinida. El grup, que ha creat un bloc a la xarxa, explica que els interessa conèixer l'opinió de les persones del territori per fer-la arribar en forma de llibret al conseller Joaquim Nadal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.