El govern destaca les millores del text mentre l'oposició retreu falta de diàleg i de realisme pel parc

CiU manté que la llei podia esperar i ICV va recordar amenaces com ara l'esquí nàutic

La discussió de la llei va començar ahir a les nou del matí, amb un hemicicle on bàsicament només ocupaven les cadires els diputats gironins, i els consellers Francesc Baltasar i Joaquim Nadal. Va encetar el debat Baltasar, alabant la rapidesa en la tramitació de la llei, i tot seguit el diputat d'ICV Lluís Postigo, que ha estat el ponent del text, va detallar-ne les característiques. Eva Garcia, del PP, va manifestar: «Volem el parc, però no com s'ha fet, amb totalitarismes, sense diàleg ni consens», i tot seguit el diputat de CiU Ramon Espadaler va ser molt crític amb el procés de tramitació de la llei: «No hem pogut explicar les esmenes.» Va afirmar que votava contra el parc a contracor, perquè hi està d'acord però amb un model diferent, i va insistir que amb la crisi no es podran complir els compromisos econòmics. El diputat de Ciutadans Albert Rivera va justificar l'abstenció perquè la llei s'ha millorat, però que «les formes i el moment no han acompanyat».

Pel PSC, el diputat Esteve Pujol va defensar que amb les esmenes s'han incorporat aspectes que demanava el territori, com ara el reconeixement de la pagesia com a activitat productiva, va destacar que «el parc és una oportunitat de futur per al territori», i va acusar CiU de votar-hi en contra per motius electoralistes. Alfons Quera, per ERC, va defensar que amb el parc s'evitarà continuar amb la pressió urbanística que hi ha hagut en aquesta franja de territori, i que també haurà de servir per reivindicar el retorn de cabal del Ter. Finalment, Postigo va cloure les intervencions amb una dura rèplica a CiU i el PP, a qui va retreure que no fossin diputats del territori els que defensessin la seva posició. També va assegurar que va ser CiU qui no es va voler explicar, i que un finançament de 22 milions en cinc anys «no són tants diners per començar un parc».

LES FRASES

FRANCESC BALTASAR
CONSELLER DE MEDI AMBIENT I HABITATGE
«Amb aquest parc unirem esforços, energies i sinergies de l'Alt i el Baix Empordà»
RAMON ESPADALER
DIPUTAT DE CIU
«Ara que s'anuncien retallades, prometen 22 milions pel parc natural. Ara és el moment de prioritzar, i el parc generarà frustració perquè hi ha expectatives que no es podran complir»
ESTEVE PUJOL
DIPUTAT DEL PSC
«Lamento la posició de CiU i el PP perquè han quedat orfes d'arguments, i la seva oposició es deu a la voràgine electoral a què estan abocats, perquè si no, crec que haurien votat que sí»
EVA GARCIA
DIPUTADA DEL PP
«Aquesta llei demostra falta de respecte per la gent del territori, perquè l'home podrà anar a la Lluna però no a les illes Medes»
ALFONS QUERA
DIPUTAT D'ERC
«La llei estableix uns objectius de protecció per a una plana litoral de l'Empordà que ha patit una transformació excessiva»
LLUÍS POSTIGO
DIPUTAT D'ICV-EUiA
«El terreny no està lliure d'amenaces, perquè per exemple s'hi volia fer un canal d'esquí nàutic. I CiU proposava coses com ara treure les mesures de foment de la pagesia»
ALBERT RIVERA
DIPUTAT DE CIUTADANS
«El moment és poc oportú, però el text s'ha millorat amb coses que crèiem prioritàries»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona