Volen participar però no troben els espais adients

Els joves volen participar en les decisions de caràcter social, però diuen que no tenen espais de participació en els temes que els interessen i que els afecten. Aquesta és una de les primeres idees aportades pels alumnes de quart d'ESO del SES Germans Vila Riera en el debat del procés de participació engegat pel Departament de Medi Ambient i per la secretaria de Participació Ciutadana per reajustar el pla d'ordenació del bosc públic de la muntanya de Sant Miquel de Setcases.

Els alumnes d'aquest centre públic d'educació secundària obligatòria han obert un procés de debat i de propostes paral·lel al que es du a terme a Setcases. El centre aplega alumnes dels sis pobles de la Vall de Camprodon –Setcases, Vilallonga de Ter, Llanars, Camprodon, Molló i Sant Pau de Segúries–. Les seves propostes seran analitzades juntament amb les de la resta de participants, i els promotors del procés els han remarcat diverses vegades la importància que tenen les seves opinions.

Els joves han fet també una primera reunió que ha estat sobretot informativa. Se'ls ha donat informació sobre què és un procés participatiu, la importància del debat i l'aportació d'idees i la capacitat per arribar a conclusions, i sobre els objectius del procés de Setcases. A part de la metodologia i de la maquinària del procés en si, els alumnes han tingut accés a una àmplia explicació sobre les característiques de la muntanya de Sant Miquel de Setcases, la història dels plans d'ordenació, els valors naturals i ecològics de la zona i, entre moltes altres coses, els usos i aprofitaments.

Tot i que aquesta primera reunió ha estat sobretot informativa, els joves de quart d'ESO del SES Germans Vila Riera ja han apuntat alguns elements de debat. A part de manifestar la voluntat de participar, i de criticar que no tenen els espais que calen per fer-ho, també han insistit en la qüestió dels usos. Cal tenir en compte que molts tenen familiars amb activitats relacionades amb els usos de la muntanya, sigui a la de Sant Miquel o a altres de la vall. Entre altres coses, han apuntat la conveniència o no de mantenir l'activitat ramadera en aquella zona de Setcases, han esmentat l'explotació forestal –si es pot fer l'activitat, si es fa d'una manera sostenible, etc.–, el contrast de sistemes d'ordenació de les zones sense arbres i les arbrades, etc. La participació d'aquests alumnes, que estan coordinats pel professor del centre Joan Avellaneda, s'emmarca en les matèries d'educació ètica i cívica i ciències socials i en l'aposta del SES per ser escola verda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona